Wat is het verschil tussen appelazijn en appelciderazijn?

Ik heb beide gekocht, vind de appelciderazijn zachter van smaak.

Toegevoegd na 2 minuten:
vergeet ik mijn vraag verder te stellen. Is appelazijn slecht voor je maagwand bij langdurig gebruik?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
30.3K
Ritsuka
7 jaar geleden
Het is volgens mij slecht voor je tanden. Je maagzuur is dacht ik zuurder van zichzelf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb idd gelezen dat het beter is om dit door een rietje te drinken ivm met evt beschadiging van het glazuur, maar ook dat je je tanden ermee kan poetsen. Het is allemaal zo tegenstrijdig.
Ritsuka
7 jaar geleden
je moet ook kijken wat voor site het is die het beweerd, en wat voor bronnen ze erbij geven. Er zijn heel veel alternatieve sites die vanalles beweren wat zo uit de lucht gegrepen is, of wat juist gevaarlijk kan zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor je maag kan het geen kwaad, maar het is de dood voor je gebit. Bijna net zo slecht als cola. Het heeft echter ook geen ENKEL nut.

Antwoorden (1)

Appelazijn en appelciderazijn betekenen hetzelfde.
De smaak zal verschillen omdat een appel(cider)azijn niet altijd van dezelfde producent komt.

Appelazijn is niet slecht voor je maag: je maagzuur is zuurder.
Als je witte tanden wilt, schijnt appelazijn je tanden te bleken. Dat gaat wel ten koste van je tandglazuur: daarom is het raadzaam de azijn te drinken met een rietje of om na het drinken nog even te spoelen met een glas water. Het is niet verstandig om meteen na het drinken van een appelazijndrankje je tanden te poetsen. Op die manier poets je namelijk het zuur van de appelazijn in de beschermlaag van het gebit. Wacht minimaal een uur met het poetsen van je gebit.
SimonV