Waarom blijf ik door eten?

In de ochtend wil ik genoeg eten voor de middag op school zodat ik dan niks hoef te eten en dan probeer ik het vol te houden maar als ik thuis ben heb ik weer honger en eet ik eerst 2broodjes en dan denk ik oke ik zit nog niet vol nog 2broodjes en zo door dan zit ik heel vol en moet ik avond eten en dat eet ik ook op en als ik dan klaar ben zit ik weer erg vol maar toch wil ik iets eten en ik blijf en blijf maar eten net heb ik ook chocola gegeten terwijl ik niet eens honger had. door dit ben ik de laatste tijd ook 3kg aangekomen en ik wou al afvallen en het lukt niet ik wil zo graag stoppen met zoveel eten en gezond eten heeft iemand tips (meisje 15jaar)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Ik denk dat je minder vaak gaat overeten wanneer je wel " gewoon" ontbijt en eten meeneemt naar school.
Wat je nu probeert is om de lunch over te slaan en daarna heb je teveel honger.
Ritsuka
7 jaar geleden
probeer gewoon normaal te eten, dus niet alleen ontbijt en dan wachten tot avondeten, want dan ga je dus snaaien.
Maar gewoon ontbijt, lunch, avondeten, eventueel een snackje als het nodig is.
Je hebt je energie wel nodig, waarom wil je op school niks eten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een boterham met pindakaas..is enorm voedzaam,en ook een tussen de middag .eten..helpt ,Ik doe dat ook

Antwoorden (1)

Je blijft door eten omdat je maaltijden over wilt slaan. Je gaat alleen ontbijten, en skipt de lunch. Daardoor gaat je lichaam protesteren, omdat je honger hebt, en ga je snaaien. Daarom heb je ook extra zin in chocolade enzo, dat geeft snelle energie door de suikers.
Ga eens gewoon fatsoenlijk ontbijten, lunchen, en avondeten. Neem eventueel een gezonde snack mee als het nodig is. Je zult zien dat je de dag veel beter doorkomt.
Je bent in de puberteit en druk in de groei en ontwikkeling, dan heb je extra energie nodig.
Ritsuka
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ceshew noten vullen goed voor vreetbuien!
Ritsuka
7 jaar geleden
omdat cashewnoten zeer kcal rijk zijn, 591 kcal per 100 gram: https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=249