Waar of bij welke bakker kun je 'kruidbroodjes' kopen? of zijn deze alleen met kerst verkrijgbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een bepaalde bakker ze met kerst kan maken dan kan hij dat ook op andere dagen. Je zult alleen een minimum aantal af moeten nemen.

Antwoorden (4)

In Brabant hebben we ze met Sinterklaas en heten ze Mikkemannen. De rest van het jaar zie ik ze nooit liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die jij bedoelt, zijn alleen rond kerst & dan ook nog alleen in Rotterdam te koop, en dan ook nog alleen bij bakkers, dus niet bij supermarkten.
Elders worden ze anders genoemd, maar in Rotterdam verkopen ze rond kerst roodbruine kruidbroodjes met kleine stukjes sukade; en ze zijn lekker met roomboter.

Toegevoegd na 14 minuten:
ik wilde nog verder zoeken, maar herken aan je plaatje dat je de info van bakker ammerlaan zelf al hebt.
die van ammerlaan zijn errug lekker, maar je moet er nog wel ruim 7 maanden op wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kruidbroodjes is echt een typisch streekgerecht uit Rotterdam dus daarbuiten zal je ze niet vinden.

http://www.tonymacarony.com/Kruidbroodje/Test.html volgens deze site zijn ze het hele jaar (bron uit 2005) te koop op de Noormolenstraat.

Als je ze echt wil hebben (en de tijd heb) kan je ze ook proberen zelf te maken. http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/speciale_gelegenheden/oud_en_nieuw/kruidbroodjes-15635.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze broodjes waren ‘vroeger’ in Rotterdam alleen met Pasen verkrijgbaar. Een aantal jaren geleden kwamen ze met kerst te voorschijn en nu zijn ze dus met Pasen compleet verdwenen. Dwz ik heb ze nog niet gevonden. Bakker Klootwijk was de laatste die ze nog altijd met pasen verkocht, dat ik weet tenminste. Die is hier weg, dus...helaas