Wat kun je het best tussen je boterham eten als je heel gezond wil zijn?

Ik wil zo gezond mogelijk leven, maar wil nog steeds boterhammetjes 's morgens en 's middags eten, dus vroeg ik me af wat ik het best dan tussen men boterhammen kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Kimath
12 jaar geleden
Goed dat je gezond bezig wil zijn, maar vergeet niet te genieten van de mooie dingen van het leven.

Het beste antwoord

Ik zou geen lightprodukten gebruiken. Die zijn helemaal niet gezond.

Je zegt dat je nog steeds boterhammetjes 's morgens en 's middags wil eten. Maar dat is niet erg hoor. Dat is juist goed.
Het best is volkoren boterhammetjes.

Dan kun je best 1 boterham met kaas nemen. Als je 1 boterham met kaas neemt hoeft t echt geen 30 plus kaas te zijn hoor. Als je t maar bij 1 plak kaas houd en een boterham met pindakaas. Een boterham met een paar plakjes tomaat erop met een beetje zout en peper is ook lekker en gezond.

Dan kun je soms een plakje rookvlees erop doen. Of notenpasta. Wat ook heel lekker is is tomatenspread met basilcum van de biologische winkel.

Een paar keer per week een beetje leverworst op brood is ook heel gezond. Daar zit een vitamine in die je ook nodig hebt

En heel dun smeren met boter. Iedere dag 2 ons groente en een paar keer per week rauwkost erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Sja, ik zou voor groente gaan. Sla, komkommer, misschien wat zalm. Ligt er maar een beetje aan wat je lekker vind.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vergeet tomaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blaadje sla, lucht, kaas, tomaat, komkommer en nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem niet veel kaas, in ieder geval niet meer dan 1 "plak". (een plak bedoel ik mee; een plak met kaas die bijna je hele boterham bedekt) Als dit ook nog vette kaas is, is het nog slechter dan een broodje kroket!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen natuurlijk magere kaas.
30+ van Milner, Leerdammer, PrimaDonna, en weet ik veel welke merken nog meer.
20+ van Slankie.

Magere vleeswaren
Kipfilet, Licht gezouten runderrookvlees.

en dat natuurlijk met sla, tomaat komkommer.

Maar vergeet niet dat je lichaam bepaalde vetten gewoon nodig heeft, dus is het wel verstandig om boter/margarine te smeren, bijvoorbeeld Becel Dieet/Light
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magere vleeswaren, zoals kipfilet of ham.
Slankie kaas 20+
vruchtenhagel voor als je iets zoets wil
Linera smeerleverworst.
De hartige dingen kun je aanvullen met komkommer, sla of tomaat oid.

Ik vind zelf een boterham met banaan erg lekker maar daar zitten wel veel suikers in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zoet broodbeleg is het het minst ongezond. Of jam met minder suiker, die was ik vergeten.
Het beleg is in wezen de dikmaker wat brood betreft. Goed dat je daar bewust van bent. Als je bewust belegt (minderen), zou je ook je favoriete beleg kunnen blijven eten.

Mocht je echt op zoek zijn naar 'gezond' beleg, denk dan eens aan kipfilet of slankie. Dit zou je op kunnen peuken met schijfjes komkommer en kruiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind brood met plakjes appel ook lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens in het boek van Sonja Bakker gekeken, hier beschrijft zij een aantal broodbeleg:

Halvajam, appelstroop, vruchtenhagel, honing, ontbijtkoek (als beleg), 30+ kaas, smeerkaas 20+, rosbief,
achterham, rookvlees, kipfilet en kalkoenfilet.

Ik vraag me af hoe goed dingen als appelstroop en honing zijn..

Het is ook gezond en goed om je eten af te wisselen. Dus om de ene dag kaas te eten, dan vlees, dan vruchtenhagel. Dus een keer in plaats van een boterham een krentenbol nemen is ook goed. Of een beschuitje, of een cracker.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Filet american!

Mijn vriendinnen die zijn afgevallen met een dietiste hebben dit allemaal als belegadvies gekregen. Ik kon het niet geloven eerst, want ik vind het nl heerlijk. Kaas daarentegen blijkt uit den boze te zijn. Of nee niet helemaal, want van dat 20+ slankie gebeuren...dat mag dan weer wel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
varieer! smeer divers én smeer dun:
-appelstroop, ijzerrijk én gezond
-cashewnotenpasta
-selleriesalade
-rookvlees
-ei
-komkommer, tomaat
-roomboter
eet smakelijk en geniet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pindakaas bevat veel calorieën, maar levert enorm veel eiwitten en vitamine E.

Vis: zalm, tonijn, makreel, paling, garnalen, surimi, etc. vers kopen en zelf slaatjes van maken.

Vlees: mager rookvlees, rosbief, kipfilet en kalkoenfilet.

Een gekookt eitje. Ei-eiwitten bevatten veel essentiële aminozuren.

Kaas (20+ & 30+) met mate en magere smeerkaas.

Appelstroop met 100% fruiteigen suikers is rijk aan ijzer.

Jam met 100% fruiteigen suikers is rijk aan vitamines, mineralen en spoorelementen.

Groenten en fruit: het is ook gezond om sla, komkommer, tomaat, paprika, verse basilicum en/of plakjes banaan toe te voegen aan een boterham met vlees, vis, ei of kaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet vis, het is wel gezond maar heel vet. Rouwkost schijnt ook heel slecht voor je te zijn, je kan beter niks tussen je boterham eten. Het is niet echt lekker maar het is wel gezond.