kan je verslaafd aan coca cola zijn?

Kan je verslaafd zijn/worden aan Coca Cola?

Toegevoegd na 36 seconden:
En zit hier echt coke in zoals veel mensen beweren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Er zit geen coke in cola. Wel cafeïne, en dat is een stof waar je lichaam aan went zodat je onttrekkingsverschijnselen (hoofdpijn, dufheid, etc.) kunt krijgen als je er ineens mee zou stoppen en je ook geen cafeïne uit andere bronnen (zoals koffie) zou krijgen.

Dat is echter geen verslaving in de klinische zin van het woord. In de volksmond wordt het soms wel zo genoemd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ter aanvulling:
Coca-Cola is uitgevonden door de apotheker John Pemberton, die het drankje als een medicijn ontwikkelde tegen onder andere hoofdpijn en vermoeidheid. Het idee om het drankje Coca-Cola te noemen komt van zijn zakenpartner Frank Robinson in 1885. De naam komt van de twee "medische" ingrediënten: een extract van cocabladeren en kolanoten. Hoeveel cocaïne er in cola zat is niet duidelijk, maar dat het er inzat staat vast. Het was zelfs zo dat Frederick Allen vond dat het erin moest blijven, ondanks de hevige kritieken, om de naam Coca-Cola te beschermen. Tegenwoordig zit er natuurlijk geen Cocaïne meer in.
http://www.knups.nl/wist_je_dat/277/Coca-Cola_vroeger_coca%C3%AFne_bevatte.html
flyingcrow
7 jaar geleden
Goede aanvulling op de antwoorden!
ja, je kunt inderdaad "verslaafd" zijn aan coca cola.
Maar dat kan ook zonder dat er verslavende stoffen in zitten.
Er zijn genoeg mensen die verslaafd zijn aan suiker, of aan vet.
En er zijn mensen die verslaafd zijn aan pindakaas.
En mensen die verslaafd zijn aan hardlopen.
Reddie