Ik denk dat iemand ooit dat woord heeft bedacht omdat de vorm van het vlees lijkt op de succadevrucht.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Volgens Wikipedia is een sukadelapje een runderlapje met daari een harde pees, of bindweefsel. Als het runderlapje gaar is, is de harde laag doorzichtig als sukade.
jc54
14 jaar geleden
Het bindweefsel in het vlees blijft als het ware een beetje tussen je kiezen 'plakken'. Hetzelfde effect heb je ook bij sukade in koek. Vandaar de naam sukadelapje. Heerlijk om hachee mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er loopt een peesje door het vlees. Daaraan ontleent de sukadelap zijn naam en zijn typische smaak en structuur. Het peesje lijkt na bereiding op sukade en is ook eetbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oma bereidde vroeger de lapjes altijd met stukjes sucade in de jus dus ik heb altijd gedacht dat dit het recept gewoon was en daardoor ook de naam ontstaan is..