Is het erg om ketchup te consumeren wanneer hij niet geseald is?

Toen ik vandaag snel wat boodschappen ging doen had ik ook een fles ketchup gehaald, toen de kassa-medewerkster me vroeg of ik het bonnetje wilde zei ik nee omdat ik dacht dat het toch maar een paar boodschapjes waren. Thuis aangekomen zag ik dat de ketchupfles een beetje open was omdat het stukje plastic waarmee die fles altijd geseald word voordat de dop erop word gezet een beetje los zat, ik proefde het even maar ik vond het niet heel gek smaken, alleen smaakte het wel iets anders omdat hij misschien niet in de koeling heeft gelegen.

Maar om een lang verhaal kort te maken, kan ik het gewoon consumeren of kan ik het maar beter weggooien omdat ik er misschien wel ziek van kan worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ketchup is relatief lang houdbaar. (het is een 'zure saus' hoewel het de nodige dosis suiker bevat, welke de houdbaarheid ten goede komen) Geopend is het maanden lang houdbaar. Of het nu open in de kast staat bij jouw thuis, (of in de koeling) of zonder seal in de super maakt wat betreft de houdbaarheid niks uit. Je kan het dus gewoon eten, maar denk dat voornamelijk het idee dat het niet geseald is de ketchup wat minder smakelijk kan maken. Toegevoegd na 1 minuut: Het antwoord is dus; Nee, het is niet erg om ketchup te consumeren wanneer deze niet geseald is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100