Is het erg om ketchup te consumeren wanneer hij niet geseald is?

Toen ik vandaag snel wat boodschappen ging doen had ik ook een fles ketchup gehaald, toen de kassa-medewerkster me vroeg of ik het bonnetje wilde zei ik nee omdat ik dacht dat het toch maar een paar boodschapjes waren. Thuis aangekomen zag ik dat de ketchupfles een beetje open was omdat het stukje plastic waarmee die fles altijd geseald word voordat de dop erop word gezet een beetje los zat, ik proefde het even maar ik vond het niet heel gek smaken, alleen smaakte het wel iets anders omdat hij misschien niet in de koeling heeft gelegen.

Maar om een lang verhaal kort te maken, kan ik het gewoon consumeren of kan ik het maar beter weggooien omdat ik er misschien wel ziek van kan worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt wel vaker voor dat zo'n stukje plastic een stukje los zit ,ook bij andere producten,zelf ook wel eens gehad en ik leef nog steeds ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang de dop er nog op heeft gezeten, is er niets aan de hand; anders ook niet trouwens xD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat echt niet zo gauw dood hoor. En wat Laurena en Destroyer zeggen klopt helemaal.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je je echt zorgen maakt: wat kost een nieuwe fles ketchup nu helemaal? Je kunt deze weggooien en een andere kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha dankjulliewel, ik twijfelde heel even dus ik dacht ik vraag het gewoon voor de zekerheid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel, waarom zou ik het moeten verspillen als ik het ook gewoon kan vragen.

Het beste antwoord

Ketchup is relatief lang houdbaar. (het is een 'zure saus' hoewel het de nodige dosis suiker bevat, welke de houdbaarheid ten goede komen)

Geopend is het maanden lang houdbaar. Of het nu open in de kast staat bij jouw thuis, (of in de koeling) of zonder seal in de super maakt wat betreft de houdbaarheid niks uit.

Je kan het dus gewoon eten, maar denk dat voornamelijk het idee dat het niet geseald is de ketchup wat minder smakelijk kan maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antwoord is dus; Nee, het is niet erg om ketchup te consumeren wanneer deze niet geseald is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!