Ik ben eens even m'n herinnering ingedoken, en volgens mij was het eerste 'kuipje' een kuipje met halvarine, dat toen nieuw op de markt kwam . Ik was toen een tiener, die net geïnteresseerd raakte in m'n lijf en hoe het eruit zag, dus ik denk, dat het omstreeks 1965 is geweest.
Ik geloof, dat die eerste halvarine 'Era' heette.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, Era halvarine. +1. is nu doorgeslagen naar alles in kuipje is goed en in pakje slecht = onzin.
Het heeft te maken met de ontwikkeling van de supermarkten en die is eind jaren 60 ontstaan.
Dus rond die tijd heeft ook de verpakkingsindustrie
zich verder ontwikkelt, wat ik mij kan herinneren is dat elke plaats vroeger wel een melkfabriek had en dat de
mensen toen gewoon bij de melkboer boter kochten,