Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk Amerikaans bier lijkt het meeste op Nederlands pils?

ik ga deze zomer de westkust van de VS verkennen en ik houd wel van een pilsje. Ik heb wel eens budweiser geprobeerd maar ik vind dat echt naar Spa Rood smaken en hoor dat dat bij de meeste amerikaanse bieren zo is. Mijn vraag is dus is er een ander algemeen verkrijgbaar pils in de VS die goed naar Nederlands pils smaakt zodat ik niet overal duur geimporteerd Europees bier hoef te kopen. Speciaal bier ofso geef ik niets om. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Op deze website http://www.amerika.nl/amerika/reisgids/eten-drinken-amerika/amerikaans-bier/ staat "Amerikaans bier [heeft] bij Europeanen een slechte naam: licht lagerbier met te veel koolzuur - dit laatste althans bij blik- en flesbier, want tapbier, bijvoorbeeld in een pitcher, bevat zelden enig bubbeltje." Misschien is het een advies vooral tapbier te drinken?
paulus811
9 jaar geleden
Ik woon in NY en daar is Heineken algemeen verkrijgbaar en niet veel duurder dan de Amerikaanse merken als Bud en Coors. Ik hou ook wel van een biertje, maar drink vooral in de zomer graag Coors light met een lime erin. In mijn hotel is ook Duitse Weizen en Belgische Leffe Blond) van de tap te koop (kost 8 usd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8 USD? Dus als je een rondje geeft moet je eerst ff je banksaldo checken :D.
tinus1969
9 jaar geleden
Ach, 8 USD (7 euro) is in veel buitenlandse horeca een normale prijs voor een drankje. Nederland is een land van goedkope veeldrinkers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thx guys!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@tinus1969 ik vind hier de prijzen al duur in een café, 7 euro is echt extreem duur, heb ik nog nergens gezien, maar kom dan ik niet veel buiten Europa. http://www.goeuro.nl/bier-price-index
paulus811
9 jaar geleden
8 usd in een hotelbar in NY is een normale prijs. Op het terras op Rockefeller plaza kost het 12 usd. Bier in Nederland is erg goedkoop als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Frankrijk. Overigens, als je in de VS goedkoop wil drinken moet je cola bestellen. Zelfs in de hotelbar is dit maar 1,99 usd en de hele avond gratis refills.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Veel Nederlanders vinden Amerikaanse bier vreselijk smaken.
Een probleem bij het beoordelen van Amerikaans bier is de complexe terminologie. Als Amerikanen het over bier hebben, dan doelen ze meestal op lagers. Dat betekent, in dit geval, dat het gaat over verre afstammelingen van de pilsners, een goudbruin droog lager uit Midden-Europa dat bekend stond om zijn volle smaak en zijn droge afdronk. Hoewel ze voortkomen uit deze traditie, zijn soorten als Budweiser, Miller, Schlitz, Pabst en Coors, die nu de markt domineren, veel lichter en veel minder vol van smaak. De reden is, onder meer, dat ze de gerst hebben vervangen door maïs en rijst, en over het geheel genomen minder hop gebruiken.
Tot de opkomst van de speciaalbieren moesten Amerikanen die voller bier wilden, hun toevlucht nemen tot importbieren. Het marktaandeel groeide gestadig in de jaren tachtig, geleid door Heineken, Guinness en Bass.
De grote brouwers zijn inmiddels wakker geschrokken. Miller heeft twee nieuwe produkten gelanceerd: Clear Beer en Miller Reserve Amber Ale.
Je zou deze merken dus kunnen proberen.
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing