Kun je een cake die een maand over de datum is nog invriezen?

Ik kreeg die cake vanmorgen gratis in een winkel. Vroeg me af of dit in verband met de eieren die erin zitten wel kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Verse cake kun je prima invriezen. Wikkel hem goed in met folie en verpak de cake nog extra in een plastic zak. Zo kan er geen lucht of vocht bij komen. De cake kun je 3 maanden in de vriezer bewaren. Maar een oude cake is een ander verhaal... Je geeft zelf in de reakties aan dat wat jou betreft de cake, ook na een maand over de datum nog prima eetbaar is. Persoonlijk zou ik de uiterste verkoopdatum aanhouden (+ een paar dagen), immers die datum is niet voor niets op een bepaalde periode vastgesteld. Maar stel dat ik die oude cake alsnog ga invriezen. Dan moet hij zowel bij het invriezen al bij het ontdooien door een stadium heen waarbij de cake koel is, maar nog niet bevroren. In die stadia, die bij het ontdooien nog best lang duurt trekt de cake veel vocht aan. Voedsel + vocht = bacteriën en schimmels Je cake krijgt door het invriezen en ontdooien nog eens een extra bederf-boost. Gegeven het feit dat de cake al een maand over de datum is, is er reeds al een behoorlijke kolonie aanwezig om mee te beginnen. Dit versterkt het slechte eindresultaat nog eens ! Ik raad je daarom sterk af de cake na het invriezen nog te consumeren !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100