Het zijn vooral de koolzuur en de cafeïne die voor de gemelde verschijnselen zorgen. Sommige mensen hebben baat bij een glas cola als ze misselijk zijn. Koolzuur prikkelt de maag en cafeïne versterkt de darmperistaltiek. Van cola ga je dus boeren en poepen. Bij misselijkheid of een voedselvergiftiging is dat precies wat je wilt: snel die maag leeg. Maar als je diarree hebt met een andere oorzaak, dan kun je beter iets anders drinken. Tijdens een vakantie in een buitenland is cola een uitstekend alternatief voor flessenwater dat wellicht dezelfde bacteriën bevat als het plaatselijke rivierwater. Cola van bekende merken is hygiënisch en overal verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cola helpt prima bij buikpijn.
Als jij misselijk bent en je hebt ook nog tegelijkertijd buikpijn, is het antwoord ja.
Let op de cola mag niet gekoeld zijn, dus "warme" cola opdrinken.
Onze ervaring is dat je wel coca cola moet nemen, schijnt dus toch verschil in te zitten, meer dan alleen smaakverschil.