Smiths wordt Lay’s

De smaak was al gelijkgetrokken, maar nu verdwijnt ook de sinds 1958 gebruikte merknaam Smiths uit de zoutjesschappen om plaats te maken voor de internationale naam Lay’s.

Een opvallende beslissing voor een merk dat een naamsbekendheid geniet van 99 procent en een marktaandeel van ruim zestig procent. Moederbedrijf Frito-Lay, dat deel uitmaakt van Pepsi, volgt hiermee de trend van het schrappen van merknamen die Unilever met het snijden in het spectrum van zuivelmerken ook al enige tijd volgt. Deze week is met het vervangen van de zoutjeszakken begonnen en het is de bedoeling dat er over circa zes weken geen Smiths-zak meer te krijgen is. De vertrouwde naam wordt overigens nog wel enige tijd klein op de zakken afgedrukt. Ondertussen gaat de fabrikant uitgebreid adverteren om de nieuwe merknaam te introduceren. Het daarmee gemoeide budget wil Smiths niet noemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is altijd nog een overtreffende trap, he ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) beetje toelichting is het enigste wapen als het goede antwoord als 5 X gemeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nouja -2, het is toch aanvullend en in die zin relevant.

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
damn 2 sec sneller............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we het op toeval houden, ik kijk af en toe en antwoord zelden, deze keer toevallig wel.
geef ik jullie gewoon ook een puntje dan valt het niet op ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smith's!!!!1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smiths ,
Smiths is onderdeel van Frito-Lay,en een zelfstandige werkmaatschappij van Pepsico Inc

Maar om het verhaal nog completer te maken over het ontstaan en de verandering van de naams veranderd :

Smith Nederland is ontstaan nadat de aardappelboer Gerrit Kistemaker en andere aardappelboeren uit Broek op Langedijk op zoek ging naar alternatieven om de afzet van aardappels te vergroten. Kistenmaker hoorde van chips in Engeland en samen met de Britse chipsverkoper Frank Smith zetten ze een fabriek op en introduceerde chips rond 1958 in de Nederlandse winkels.

Januari 2001 werd besloten de naam van de chips te wijzigen in Lay's zodat er maar een merk over bleef in continentaal Europa,tot die tijd waren Nederland en België de enige uitzonderingen. In Groot-Brittannië en Ierland wordt nog steeds het merk Walkers gebruikt