Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een waterton in de keuken gebruikt worden als watervoorziening?

Voor 2 jaar gaan we in een 'kantoorpand" wonen. Hier is één kleine keuken aanwezig, echter niet op onze verdieping. Nu vind ik het wel prettig om ook mijn eigen keuken te hebben. Nu is er dus een probleem: er is geen water. Kan ik een kleine regenton ophangen (gevuld met kraanwater) om hiermee voedsel te wassen, koken etc. Het stilstaand, ongekoelde water baart mij zorgen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
839
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je niet beter een loodgieter vragen om even de leiding door te trekken naar jouw verdieping? Of vanaf een toilet in de buurt een stukje leiding aanleggen? Of is dat verboden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je er wel een afvoer? Anders wordt het wel heel erg knoeien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er wordt vaak gezegd dat je stilstaand schoon water na 24 uur niet meer moet gebruiken. Nu kan je dit een beetje oprekken, maar ik zou zeker niet lang uit een waterton blijven leven, al was het alleen al omdat watertonnen een plastic smaakje aan het water geven.
Je kan beter - en ja, dat is wat duurder - waterflessen kopen (je hebt ze ook in kartonnen verpakkingen) en daaruit leven. Een waterton kan je wel gebruiken om je mee te wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding