Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

weet iemand waar ik puur citroensap kan kopen?

Ik word gek van zelf de citroenen persen en alle kant en klare dingen die je kan kopen hebben toevoegingen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt dit soort flesjes in de supermarkt: http://thumbs.dreamstime.com/z/fles-met-citroensap-22934825.jpg
Dat is volgens mij alleen citroensap
Castle
10 jaar geleden
Dit is niet alleen citoensap:
Ingrediënten : Citroensap uit geconcentreerd citroensap, ctiroenolie, conserveermiddel E224 (kaliummetabisulfiet), gehalte 0,035 %. (Kaliummetabisulfiet, ook bekend als kaliumpyrosulfiet, is een kaliumzout met een doordringende zwavelgeur. Het komt voor als een wit kristallijn poeder. De voornaamste toepassing van deze stof is als conserveermiddel (E224), voornamelijk in wijnen en bieren.)
Ritsuka
10 jaar geleden
Anders blijft het niet houdbaar denk ik.
Poet
10 jaar geleden
Misschien is het beter om zo'n handige pers te kopen welke ze sinaasappelsap hebben. Zo een waarmee ze je in één beweging een helft uitperst:
http://www.kookpunt.nl/cilio-citruspers-mat-chroom/nl/product/4207/
Castle
10 jaar geleden
Echt pure citroensap is heel snel onderhevig aan bederf. Net als een appel waar je een bijt uit genomen hebt. Het wordt volgens mij ook niet puur verkocht hierdoor. Er zit altijd een conserveermiddel bij. Persen is dus de enigste optie voor puur citroensap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan wel citroenen in een pers gooien in de supermarkt en dan persen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je gek wordt van het persen van citroen verrast mij.
Het opensnijden en op een simpele pers uitduwen. Blijkbaar heb je hier moeite mee en vind je dat teveel werk.
Hoeveel citroensap eet je dan ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Echt puur citroensap zal je in de handel niet vinden daar dit zeer snel zal bederven en onderhavig is aan smaakverandering.
Je kan wel op sommige markten (toch op de wekelijkse markt bij mij in de buurt) fruithandelaren vinden die de vruchten op aanvraag persen, dit sap is echter maar een beperkt aantal dagen houdbaar, meestal een dag of drie hooguit vier. Dit heb ik al proefondervindelijk vastgesteld.
Wel zijn er kwalitatief goede producten te koop die wel een minimum aan toevoegsels hebben om het sap houdbaar te maken.
Een van de besten volgens mij, is het sap van Pulco, dit merk heeft zowel citroen als limoensap dat vrij goed van kwaliteit en smaak is. Nu is smaak iets subjectief en dus zeg ik wel degelijk volgens mij, maar indien er iemand een ander idee heeft moet hij het maar zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing