Hoeveel gram is een liter melk en hoeveel suikerklontjes zijn 1000 gr?

Ik wilde even iets lekkers maken en alles is klaar. Alleen ik weet ongeveer niet hoeveel suikerklontjes 1000 gr is.. Er staat 1 kg op het pakje maar het zijn suikerklontjes en geen losse suiker dus ik dacht ik vraag het even hier.
Het zijn normale suikerklontjes van Giro en in een pakje zitten er 224 stuks.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
20.7K
Utrecht
9 jaar geleden
Hmmm,
je zegt zelf dat er 224 suikerklontjes zitten in een pak van 1 kg. Hoe zwaar zou 1 suikerklontje nu zijn?.....
Misschien 1000/224 = ongeveer 4,5 gram?
Computoon
9 jaar geleden
Da's erg nauwkeurig gewogen, ongeveer 4,5 gram... (misschien is het iets minder omdat de verpakking zelf ook wat weegt.)

Het beste antwoord

Eén liter melk is ongeveer 1kilo (circa. 1030 gram.)
1 suikerklontje weegt ongeveer 5 gram, dus 200 suikerklontjes = een kilo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

een liter melk is 1030 gram en 1000:224= +/- 4,5
1000:4,5 = +/- 222
222 suikerklontjes is 1000 gr en een liter melk is ongeveer 1000 gram
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Dan heeft vraagsteller 2 bonusklontjes in zijn verpakking. In zijn verpakking zitten 224..
1 kilo suiker is 1000 gram. Het maakt niet uit of het suikerklontjes zijn of losse suiker.

Suikerklontjes zijn samengeperste suikerkristallen. Ze zijn op elkaar gedrukt, maar dat heeft geen effect op het gewicht.
Maar 1000: 224 ( grammen gedeeld door aantal ) is 4,464286 gram per suikerklontje.
Een liter melk is een klein beetje zwaarder dan een liter water, nl 1030 gram.

In recepten kun je vaker een liter melk vinden, dan een kilo melk. Bij water is het hetzelfde, een liter is een kilo. Meestal wordt vloeistof per liter, deciliter of milliliter opgegeven. Dit kun je afmeten in een maatbeker.