Werkt cafeïne minder lang bij intensieve concentratie?

Ik heb laatst een filmpje gezien waarin were uitgelegd dat cafeïne ongeveer zes uur werkt, waarbij de eerste uren meer effect hebben dan de laatste uren.(Bron: ASAPscience, youtube) Nu vroeg ik me af of je cafeïne sneller "op kunt maken" als je bijvoorbeeld een intensieve studeersessie hebt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet, het is niet iets zoals energie van voedsel. Dat als je veel beweegt dan je veel verbruikt.
Het wordt opgenomen in je bloed en weer afgebroken in je lever, wat je doet maakt niet uit voor hoe snel het weer wordt afgebroken. Zolang het in je bloed zit heeft het een stimulerende werking op je zenuwstelsel.