Wie weet er nog meer oud snoepgoed?

N.a.v. de vragen van Loes en Rotaluclac herinner ik mij een vraag van iemand die vroeg of 'jodevet' nog bestond.
Nu zie je in de winkels vaker Nostalgisch Snoep terug, maar niet alles wat er vroeger in de snoepwinkel te koop was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Salmaniakpoeder ook wel snuf genoemd ging ik vroeger halen bij de drogist in zo'n puntzakje dan wat suiker erover en met je vinger likken heerlijk.
Laurierdrop dat deed je in een flesje water en dan maar schudden.
Belga kauwgum en dan vooral die zilveren met dropsmaak.
Dikke mekkarepen.
Boterruitjes en boterballen.
Toverballen.
Rose-gele vierkante schuimblokken.
Noga-blokken.
Snoeppapier.
Trekdrop en duimdrop.
Vliegende schotels van snoeppapier met salmaniak erin.
Jodenvet.
Zoethout.
Kaneelstok.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zuurstokken.
Suiker smelten in de pan dan nootjes erbij en dan op het koude aanrecht hard laten worden, in Tilburg heet dat (kattespauw)
Stroopsoldaatjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek maar op in Wikipedia.

Andere antwoorden (12)

Snoepsoldaatjes, Ulevellen, Negerzoenen, Wijnballen

Toegevoegd na 18 minuten:
Oh...en duimdrop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoethout.... bah...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haverstrootjes, wijnballen, borsthoning, roomboterwafels, polkabrokken, boterbonen en als ik nog even verder nadenk, loopt het water uit mijn mond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die strooppunten (weet niet meer hoe we die noemden), snoeppapier, bazooka kauwgum, duimdrop, massébrokken en de echte jujubes... Hmmmm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
strooppunten zijn stroopsoldaatjes :)
ahhh, alles wat ik mij herinnerde is al gezegd.
Maar ik heb wel en site met al deze nostalgie.
Aan de linkerkant kun je dan een favoriet zoeken..

http://jeugdsentimenten.net/

Toegevoegd na 3 uur:
die taaie vanille of choco knotsen, snoeppapier, zure ufo's, schuine zoute, en niet te vergeten exota, zakje chips waar je zelf zout op moest doen, de allerlekkerste chips ooit :)

Toegevoegd na 4 uur:
Perenzuurtjes, dropzuurtjes, caddy repen, stoplicht lollys.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schuimblokken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heksenhijl, oma's babbelaars, kandijbrokken en stokjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwart-wit, salmiak knotsen.. pff bedenk steeds meer!
Kaneelstokken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaneelstengels,Chocolade Soldaatjes,Droptollen,nougat,Duimdrop,Babbelaars,jamklompen,salmiakbollen en Griotten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Läkerol.

Deze zijn er een hele tijd uit geweest maar sinds 2 of 3 jaar weer op de markt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dubbel dip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rolletjes rang[ de gekleurde en die groene] en dipdap, dat was van dat zure poeder en dat moest je met een lolly oplikken.
en manna[ gepofte rijst met kleurtjes]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roomboterbabbelaars, caramelpuntjes, trekdrop, snuf, zoute griotten.