Ik eet redelijk veel ongezond en wordt niet dik, is dit normaal?

Ik eet veel snoep, chocolade en zo maar ik verdik nooit, ik ga wel let de fiets naar school en dat is zo een 6km (12 per dag) maar dat is totaal geen inspanning. Is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Je bent vermoedelijk nog jong, wellicht nog in de groei, en hebt veel beweging. Dan kun je best een poosje roofbouw op je lichaam plegen zonder meteen blijvende gevolgen te ondervinden.

Je kunt ook 1 van die mensen zijn die gewoon niet aan schijnen te komen. Die bestaan namelijk echt. Maar ook voor ' dunblijvers' is veel vet en fastfood niet verstandig ; het zet misschien aan de buitenkant niet aan, maar van binnen loop je wel dezelfde schade op aan hart en bloedvaten en overige organen.

Dus ja, het is normaal, zelfs als je ook wanneer je uitgegroeid bent en minder gaat bewegen niet aankomt. Uitzonderlijk, maar niet abnormaal. Gezond is het echter helaas niet, maar dat weet je zelf ook wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja! Blijkbaar is je conditie goed (elke dag flink fietsen wat je weinig inspanning kost). Doordat je veel fietst, verbrand je ook veel calorieen. de ' brandstof' die je binnen krijgt, gebruik je ook, en dan word je inderdaad niet dik; dat zou wel gebeuren als je voortaan op een brommer naar school zou gaan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit ligt aan de hoogte van de verbranding in je cellen.
Wanneer je cellen veel verbranden wordt je niet snel dik.
Dus bijv. de een kan massa's eten en niks aankomen en de ander komt al een halve kilo aan van twee snoepjes. Dit kan veel verschelen per persoon.