recepten met advocado?

Ik heb 2 advocado's gekocht, maar eerlijk heb ik géén idee wat ik ermee kan...wilde het een keer proberen ...
Wie heeft ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Het beste antwoord

Avocado wassen, danin de lengte doorsnijden, pit eruit halen.
Garnalen erop leggen.
Whiskey-cocktailsaus erop en smullen maar!

Toegevoegd na 1 uur:
Als je niet van garnalen houdt, kan je die vervangen door kipreepjes en/of hamblokjes.
En als je het vegetarisch wil hebben kunnen hele kleine bloemkoolroosjes het ook nog wel doen.
En als je niet van bloemkool houdt, dan misschien kleine broccoliroosjes?
En als je die ook niet lekker vindt... dan moet je een van de andere avocadorecepten nemen!
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Avocado heeft vanzichzelf weinig smaak. Je eet het met andere producten of vermengt het.
Op dit moment eet ik het zelf op een broodje met kaas, gekruid met peper en zout. Lekker!!!

Als dip bij tortillachips is het ook lekker. Dat heet guacamole. Wat je dan moet doen is de avocado prakken, uitje snipperen, tomaat in blokjes, een teentje knoflook, zure room, peper en zout mengen tot een prakkie. Ook erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advocado is heerlijk met creme fresh en wat slakruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn, als ze lekker rijp zijn, verrukkelijk met een vinaigrette en verse peper en wat stokbrood om te 'soppen, evt gecombineerd met tomaat en hardgekookt ei.
Door elke salade zijn ze heerlijk, maar ik ben er zó dol op, dat ik dat bijna zonde vind...

Je kunt er soep mee maken, zowel koude als warme recepten zijn er genoeg te vinden op internet, en dan het meest voor de hand liggende : quaquemole...
Heerlijk als je op de Mexicaanse toer gaat, voor 'erbij', en dan een schaaltje zure room ernaast, om taco's mee te versieren, of tortillachips met gesmolten kaas, tomaat, olijven, (evt gehakt met mexicaanse kruiden aangebraden), en refried beans ( uit de taco-afdeling bij de supermarkt : Nacho's, heet dit gerecht, en het is yum met een koud pilsje of een marguerita.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handig als je eerst kijk wat je er mee kunt voor je het koopt. Nu heb je misschien de andere dingen niet in huis. hieronder vind je een site met veel recepten op internet kun je dat zo vinden toch
13 jaar geleden
De avocado on tweeen snijden de pit eruit halen en die in een potje met grond stoppen. Het vruchtvlees eruit de vrucht lepelen en dit mengen met een beetje azijn wat peper en zout. Zelf even proeven hoeveel je er van dit alles bij moet doen. Dit is heel lekker op een toastje of op brood of gewoon met lepels tegelijk. Niet te lang laten staan want dan verkleurd het. De pit in het potje af en toe water geven en warm wegzetten. Ik weet niet of hij in Nederland kan kiemen maar je kunt het altijd proberen. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik onwijs lekker vind met avocado is:
wrap, gerookte kip, cremefraiche, advocado ,sla en komkommer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Lekker hoor. Van mij mag er ook nog een tomaatje bij. Tjoh, ik krijg trek........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indd ook lekker erbij!
Bleekselderij met avocadodip;

Maak de bleekselderij schoon en snijdt ze in ca. 10 cm. lange stukken, zet ze in een dekoratief schaaltje.
Hak een hardgekookt ei en snijdt een ongeschilde tomaat in blokjes. Je haalt de schil er eenvoudig af door ze even in kokend water te houden, dan barst de huid en kan je die er zo af halen, of je prikt ze aan een vork en draait ze even boven een gasvlam, krijg je hetzelfde effect.
Laat een gesnipperd uitje en 1 t. knoflook even aanroosteren in hete olijfolie, maar niet bruin worden. Dit haalt de scherpte maar niet de smaak weg.
Klik op mijn bron en kijk hoe je de avocado schoonmaakt, prak met een vork fijn. Roer er wat yoghurt, gemalen peper en zout doorheen.
Schep er tot slot de ei en tomatenblokjes door. Heerlijk hapje met knapperig stokbrood of bij de borrel op tafel zetten.
amc
13 jaar geleden
In schijfjes/plakjes en als puree te gebruiken. Heerlijk op toast of roggebrood met een likje sambal en wat tomatenplakjes. Of als 'boter' als je het fijn hebt geprakt, eventueel met een jalapenopepertje.
Of een rijstwafel met marmite en avocado is zo lekker!
En in blokjes door de salade.

Ik ben zo'n avocadofan, ik eet er elke dag wel eentje!

Morgen ga ik maken:
Bietjes (gekookt- koud) in blokjes, blokjes avocado, stukjes rode ui, scheutje citroensap, teentje knoflook, en wat sambal en peper en alles door elkaar husselen, klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo puur mogelijk: over de lengte doormidden snijden, pit eruit halen, verse zwarte peper uit de molen en zout erover en lekker uitlepelen. De 'lelijke' avocado's (met donkere dikke, groenbruine, pukkelige schil) zijn trouwens het lekkerst: meer smaak, minder waterig dan de groene en minder snel beurs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelf lekker op brood, met zout, peper en eventueel andere specerijen als kerrie.

Gister toevallig een heerlijk en übergezond recept geleerd met avocado erin:

Romige Raw Courgettesoep:
1 courgette, 2 stengels selderij, 1,5 avocado, 90 ml cashewnoten, 375 ml water, 3 eetlepels citroensap, 3 eetlepels tahin (kan ook weggelaten worden als je dat niet hebt, of vervangen door los sesamzaad), 3 theelepels gistvlokken, 1 klein teentje knoflook, 1.5 theelepel gedroogde dille, 1 theelepel zout, 1.5 theelepels miso als je dat hebt, en wat peper naar smaak.
Alles door de blender gooien, (knoflook wel vantevoren snijden of persen voor de zekerheid). Het kan rauw gegeten worden, het kan eventueel ook een beetje warm gemaakt worden, als je dat lekkerder vindt.

Soep met avocado erin trouwens niet heet maken, dat wordt heel vies.

Door de avocado en cashew wordt het een heerlijk romige soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik avocado vaak als broodsmeersel. Gewoon uitsmeren op brood, wat (hymalaya)zout en peper erop. evt wat gistvlokken en/of ahornsiroop, wat cherrytomaatjes erbij en wat knoflookkiemen (andere kiemen, zoals die van broccoli of alfalfa kan natuurlijk ook, of gewoon wat rucolasla)

Avocado is ook supergeschikt voor zoete gerechten. Je kunt er heel goed chocolademousse van maken of een toetje als deze: Canneloni met zachte avocadocreme: http://veggieme.com/recepten.shtml?13

En het meest bekende recept met avocado is natuurlijk guacamole. Daar heb je heel veel verschillende varianten van. (hier een flauw instructiefilmpje) http://www.youtube.com/watch?v=OjFMbKsP1ns
En hier een rauwe guacamole: http://www.youtube.com/watch?v=2umXpWSh-GI

Ik raad je trouwens wel aan, altijd de zwarte hassavocado's te gebruiken. Die zijn veel lekkerder dan de groene. De groene vind ik zelf niet te eten.

Ze moeten niet te zacht zijn, maar ook niet te hard. Je moet ze licht in kunnen drukken dan zijn ze ok.