Hoe krijgen kadetjes (brood) zulke donkere bovenkantjes?

Ik wil graag een keer kadetjes maken, wit, met van die donkere bovenkantjes, hoe krijg je dit? kan het op internet niet vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (3)

De bovenkant moet je even insmeren met eigeel, vooerdat de broodjes de oven in gaan.
10 jaar geleden
ik zou het eerder met melk insmeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn recepten die bestrijken met heel ei noemen, maar ook zonder bestrijken kan een kadet een bruine bovenkant krijgen. Door ingrediënten in het deeg en de bakwijze. Zie voorbeeld recept: