http://www.cookfreshfood.com/recept/_Kaassouffle

Dit is een receptenfilmpje van een originele kaassoufflé zoals hij als hoofdgerecht bekend is.

Bedoel je meer de kaassoufflé uit de snackbar dan kan je het best een 2 cm. dikke plak kaas nemen in de afmeting die jij verkiest.
Haal de plak door bloem heen en dan door even losgeklopt eiwit. Haal de plak daarna door paneermeel, daarna weer door eiwit en dan weer door paneermeel.
Nu kan je hem frituren tot hij mooi bruin is. Let wel op dat hij geen kaas laat lopen doordat het laagje paneer open barst. Haal hem dan direct uit het frituurvet.

Toegevoegd na 25 minuten:
De kaassoufflé wordt eigenlijk in een korstdeeg plakje gevouwen. Daarvoor rol je het bladerdeeg heel dun uit en vouw een rechthoekig dun plakje kaas erin. Zorg dat het deeg goed vastgeplakt zit aan elkaar. Haal door losgeslagen eiwit en daarna door paneermeel. Frituur bij 180 graden C.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het word gemaakt van kaas en paneermeel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kaassoufflé is een snack van een stuk kaas met daaromheen bladerdeeg en paneermeel.

Bron 2 is een linkje naar een forum met een receptje. :p