is (warme) chocolademelk gezond of ongezond? en koffie?

is het slecht om een van beiden (of allebei) iedere dag te drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Chocolademelk bevat flavonoiden die goed zijn voor je hersenen.
Ook bevat chocolademelk anti-oxidanten die agressieve stoffen in je lichaam neutraliseren.
Tevens bevat deze ook serotonine wat goed is tegen depressieve klachten.
Tot slot is chocolademelk ook nog eens bloeddrukverlagend.
Uiteraard geldt ook hier : overdaad schaadt.
Proost!

Antwoorden (7)

Liters chocolademelk per dag is natuurlijk hartstikke slecht. Het bevat veel vet en suiker.
Maar een mok per dag moet toch wel kunnen, zeker met dit weer.

Wat betreft koffie wordt geadviseerd om niet meer dan 3 kopjes per dag te drinken. Van cafeïne raakt je lichaam een beetje hyper en je hartslag gaat omhoog. Bovendien belast je je lever enorm omdat deze de cafeïne moet verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vrij onlangs bewezen dat koffie drinken niet slecht voor je is, warme chocolademelk lijkt me niet zo gezond maar ik doe het zelf ook weleens met dit koude weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evenwicht is de boodschap.In alles!
Zoals hierboven reeds vermeld is het aangetoond dat regelmatig koffie drinken gezond is.
Maar 3 koppen en meer per dag is dan weer al schadelijk.
http://www.zita.be/lifestyle/recepten/985430_koffie-wondermiddel-voor-langer-leven.html

Toegevoegd na 58 minuten:
Wat cacao (chocolademelk)betreft:Cacao bevat theobromine, wat iets anders is dan cafeïne. Een kopje cacao geeft wat energie maar dat komt door de suiker die erin zit.
Theobromine is een chemische verbinding met fysiologische eigenschappen die lijken op die van cafeïne. Volgens „The Encyclopedia Americana” zit er in cacaobonen ’een 3% theobromine en kleine hoeveelheden cafeïne’. „Compton’s Encyclopedia” zegt dat ’bij sommige gevoelige personen het gehalte aan theobromine [in chocolade] dezelfde effecten teweeg kan brengen als cafeïne’.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is slecht voor je, zelfs zuurstof (daar word je maar oud en rimpelig van).
Geniet dus van koffie en chocolademelk zolang het nog kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is inderdaad slecht.
maar ff een tip: winter is chocomelk lekker en zomers geen van beide
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan. Van één voedingsmiddel kun je niet zeggen of het gezond of ongezond is omdat je totale voedingspatroon daarvoor bepalend is. Een enkele kop koffie of chocolademelk kan prima in een gezonde voeding passen maar met veel koffie dwing je je lichaam en geest voortdurend in een staat van alertheid. Met veel chocolademelk krijg je ook veel suiker binnen en da's natuurlijk ook niet goed. Maar verder vind ik dat genotmiddelen bij matig gebruik in een gezond voedingspatroon thuishoren omdat ze heel goed zijn voor je gevoel van welbevinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(warme) chocolademelk kan niet zo erg slecht zijn omdat het een melkproduct is, koffie daar integendeel wel. Koffie bevat namelijk cafeïne en dat moet je lichaam verwerken.

Ik raad je gewoon aan om Sinasappelsap te drinken of een lekker warm glaasje melk :)