Hoe Frans is een stokbroodje met kruidenboter?

Het Chips merk lays heeft een nieuwe smaak namelijk; Stokbroodje kruidenboter smaak. Op de verpakking staat ook de tekst ''Taste of France, Délicieux, Bon Appétit!" Maar hoe Frans is 'stokbrood met kruidenboter?' eigenlijk...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Ivana
9 jaar geleden
Het hier gebakken stokbrood is bij lange na niet de smaak en samenstelling van het franse stokbrood. Om echt Frans stokbrood mèt te proeven, moet er toch wel meer op zitten dan alleen kruidenboter. Stokbrood met kruidenboter alleen is in mijn ogen echt niet Frans.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat vooral om de smaak ''stokbrood kruidenboter'', Had niet verwacht dat typisch Frans zou zijn, maar vind wel gek dat het daar wel vaak mee wordt geassocieerd. Taste of Marketing.

Het beste antwoord

De bereidingswijze van dit brood komt uit Oostenrijk. Daarom wordt baguette in Frankrijk door de bakkers ook wel 'Weens brood' genoemd.

In Frankrijk is stokbrood een onmisbare toevoeging aan elke maaltijd. Vaak wordt het gebruikt om vocht of vet mee van het bord te deppen; of om de smaak te neutraliseren alvorens tot een ander gerecht over te gaan. Stokbrood komt meestal reeds voor de maaltijd op tafel, al dan niet met boter.

In veel Nederlandse restaurants wordt stokbrood met kruidenboter en/of tapenade als voorgerecht geserveerd.

Het is dus niet uitgesproken frans.