kan je echt afvallen door dagelijks citroensap te drinken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
nee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook dat dit geen effect heeft, bovendien is het slecht voor je tanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je wilt afvallen moet je de juiste voeding nemen (minder is niet altijd beter) en gaan sporten. Verspil je tijd niet naar het zoeken naar bijzondere diëten en vage verhalen over citroensap.
Ritsuka
9 jaar geleden
redelijk gezond eten, op je porties letten (niet te veel en niet te weinig) en meer bewegen. Groot deel van Nederland komt niet eens aan 200 gram groente en 2 stuks fruit, begin daar eerst eens mee. Liever meer.

Het beste antwoord

Nee, citroensapdiëten en citroensapkuren helpen niet bij afslanken (vetverbranding). Sommige mensen vallen af (gewichtsverlies) dankzij een citroensapkuur omdat ze verder nauwelijks iets eten. Zodoende verliezen zij lichaamsvocht en spierweefsel, waardoor de weegschaal minder kilo’s aangeeft. Zodra zij echter stoppen met de citroensapkuur, en weer gaan eten, komen de verloren kilo’s er dubbel en dwars weer aan. Vanwege de enorme calorieschuld die men tijdens een citroensapkuur opbouwt, vertraagt de stofwisseling namelijk enorm!

Citroensapkuren worden niet enkel gevolgd om af te vallen, maar ook om te “ontgiften” oftewel “ontslakken” oftewel “detoxen”. Een meerdaagse kuur met citroensap zou er namelijk voor zorgen dat je lichaam wordt ontdaan van gifstoffen. Dit is pure speculatie, want het zijn je lever en nieren die je lichaam vrijmaken van schadelijke toxines. Een dieet dat rijk is aan citroensap heeft hier niet of nauwelijks effect op.
Overmatige inname van citroensap –zoals tijdens een citroensapdieet– kan je tandglazuur aantasten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afvallen met citroenen is mogelijk, maar overdrijf niet met het aantal citroenen dat je neemt. Teveel is nooit goed en dit geldt ook zeker voor de citroen. Neem niet meerdere citroenen op een dag en gebruik het met mate.

Toegevoegd na 1 minuut:
Citroensap kan je helpen om af te vallen, maar het is zeker geen wondermiddel. Het blijft belangrijk om gezond te eten en voldoende te bewegen. Beweeg minstens een half uur per dag voor een goed resultaat en eet voldoende groente. Probeer vetten en suikers zoveel mogelijk te laten staan.
fremar
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
het geeft vitamine C en het is slecht voor je tanden, verder doet het niks. Je maagzuur breekt het gewoon af
Als je daarbij ook op je eten let en voldoende beweegt ja. Maar in dat geval kun je het citroensap gewoon weglaten. Het voegt niets toe en neemt niets weg.
Ik denk dat het alleen maar helpt omdat mensen bewuster omgaan met wat ze eten.
Dat scheutje citroensap is niets bij het zuur dat al in je maag zit, dus voor het echt iets zou kunnen doen is het al opgenomen in het grote geheel
anneliez
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
precies, het doet helemaal niks, alleen wat vitamine C