Hoe voorkom je vreetbuien?

Ik heb vaak last van vreetbuien. En dit is heel irritant heeft iemand tips?
Ik ben wel een veganist dus ik kan niet alles eten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je last hebt van vreetbuien, dan zou ik eens goed analyseren wat je op een dag allemaal binnenkrijgt.
Eet je genoeg? Krijg je al je vitamines en voedingsstoffen binnen?
Mogelijk eet je te weinig, dan geeft je lichaam een signaal van honger.

Of heb je last van stress of verdriet? Dan ben je een emotie eter. Als er iets is, ga je wat eten wat je beter laat voelen (zoals chocolade, of een gerecht/koekje van vroeger)
Je voelt je dan even beter, maar daarna vaak schuldig omdat je zoveel hebt gegeten.
En zo kan de cyclus opnieuw beginnen.

Tips als water drinken en afleiding zoeken kan ook, maar is vaak meer symptoombestrijding. Je moet op zoek gaan naar de OORZAAK van het probleem.
Op welke momenten heb je een vreetbui? 's avonds? in de ochtend? hoe voel je je op dat moment? verveeld, verdrietig?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zeker als je een veganist bent moet je goed opletten dat je alle vitamines en dergelijke binnenkrijgt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord :p

Andere antwoorden (3)

ik dat als je op vaste tijdstippen op een dag normale hoeveelheden eet dat je dan al heel ver komt en misschien helpt het als je tussendoor ook kauwgom kauwt of een pepermuntje eet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb je last van vreetbuien omdat de veganistische voeding niet genoeg vult?
Dierlijke producten liggen zwaarder op de maag en geven langer een verzadigd gevoel.
Ik ken dit verschil omdat ik zelf ook een tijd veganistisch gegeten heb.
Sinds ik vlees eet, voel ik me beter verzadigd.
Wellicht kun je proberen om binnen de plantaardige voeding wat beter vullend voedsel tot je te nemen. Of zijn je vreetbuiten meer psychisch van aard?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Water, water en nog eens water...

Ik had er (en heb er soms nog) best veel last van gehad, van die vreetbuien.
Ik ben toen meer water en thee gaan drinken, ik kwam er achter dat ik eigenlijk helemaal niet genoeg dronk en ik soms een hongergevoel kon stillen met alleen al water of thee. Ik drink dus bij mijn eten water, maar ook veel tussendoor.
Het is echt een gewoonte geworden om altijd wel een flesje bij te hebben. Je kan natuurlijk ook siroop of iets dergelijks nemen om toch nog wat zoets binnen te krijgen als je dat fijner vindt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel ik zou zeker meer water gaan drinken.