Is er een trucje nog niet rijpe nectarines wel rijp te krijgen ?

Vanmorgen op de zwarte markt een kilo nectarines gekocht, zijn echter nog keihard, dus nog lang niet rijp en sappig, wie weet er een trucje om het rijpingsproces te versnellen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met dit weer kun je ze wel beter in de koelkast leggen, anders heb je kans dat de schimmelen voordat ze rijp zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, bedankt, doe ik.

Het beste antwoord

In de buurt van rijpende bananen leggen, voor het snelste effect samen met een banaan in een dichtgeknoopt zakje doen.
Als een banaan rijpt, komen er gassen vrij die ander fruit sneller laten rijpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De vanaan produceert etheen: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1313535/2007/07/30/Hoe-kun-je-keihard-fruit-sneller-laten-rijpen.dhtml

Of je moet ethern gas tot je beschikking hebben, maar dat lijkt mij niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor typfouten.
Vanaan=banaan
Ethern=etheen
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ik gelijk proberen, ik heb namelijk ook bananen gekocht, bedankt !!
Ritsuka
9 jaar geleden
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Etheen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkte perfect Ritsuka, de pruimen en nectarines waren na 2 dagen al rijp !!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkte perfect, de pruimen en nectarines waren na 2 dagen al rijp !!

Andere antwoorden (2)

samen met een appel in een zak. Een appel zorg ervoor dat in de buurt liggend fruit sneller rijpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK bedankt, ga ik ook eens proberen, ik heb nu Ritsuka's advies opgevolgd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet welke kwistenbiebel een - heeft gegeven want dit antwoord is helemaal juist en zelfs beter dan dat van ritsuka daar appelen meer etheen/ethyleen uitwasemen. Dus van mij een dikke +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helmaal mee eens WWDiver1
Je kan de nectarines bij ander fruit in een fruitschaal leggen, op kamertemperatuur.