Welk logo of symbool laat zien dat het magnetronbestending is?

Ik gebruik diepvriesdozen (blokker), hier staat o.a. een logo op met een oventje (?) met + 100oC. Ik kan het nergens terug vinden of het dan geschikt is voor de magnetron of alleen voor de oven. Ik heb de afbeelding toegevoegd met de betreffende bakjes. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.8K

Het beste antwoord

Het derde symbool geeft aan dat het magnetronbestendig is.

Toegevoegd na 1 minuut:
De golfjes geven de straling aan.
Plaatje bij antwoord
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Weet je ook wat +100 graden dan betekent? Is dit bakje ook geschikt voor de oven, of is daar weer een apart logo voor?
SimonV
9 jaar geleden
Maximum temperatuur magnetron voor dit bakje is 100 graden.
Bakje is ongeschikt voor de oven (zal smelten).
Het logo voor de oven is vaak een simpele afbeelding van een oven (zonder de stralingsgolven).