Normaal is port zo'n 48 uur houdbaar na opening.
Heb je echter een VBL (Vintage bottled Late) Port, dan is deze tot wel 6 dagen na opening houdbaar.

Bron was onze rondleidster door zowel de kelders van Ferreira als van Cales.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen ongefilterd gebottelde Portsoorten zijn bedoeld om te bewaren. Zodra flessen zijn geopend is Port beperkt houdbaar. Zie verder link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt er aan of ik in de buurt ben, dan zal het niet langer zijn dan een avondje... anders een paar dagen... ruby uit de supermarkt kan ook wel een week of 3 geopend bewaard worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als bij wijn niet langer dan 48 uur en koel 72 uur...

Aldus een relatie (wijnhandelaar)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede Portwijn heeft 20% alcohol. Als de fles afgesloten is, en koel en donker staat, en meer dan half vol is, kun je hem zeker enige weken bewaren. Alleen de smaak en kleur zullen veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het open is bij mij ongeveer10 minuten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Port is een versterkte wijn en is door de toevoeging van alcohol langer houdbaar in een aangebroken fles dan 'normale' wijn. Hoe lang je de geopende fles kunt bewaren hangt af van de soort port:

Vintage Port
Ontwikkelt zich nog in de fles, dus na opening 5 tot 7 dagen houdbaar.

Tawny Port/Madeira
Ontwikkelt zich niet meer in de fles. Tot 1 maand na opening houdbaar.