Bereiding
1 Snijd de kipfilets in 2 stukken en verdeel de poten in dijen (karbonades)
en drumsticks.
2 Meng in een diep bord zout, peper en cajunkruiden met de bloem. Haal de
kipstukken door de bloem.
3 Verhit de frituurolie tot circa 180 C. Frituur de kip in circa 4 minuten
goudbruin en gaar. Laat de stukken kip uitlekken op keukenpapier.
Lekker met chilisaus, barbecuesaus e.d.
TIP
Begin met het frituren van de drumsticks, omdat ze meer tijd nodig hebben om gaar te worden. Houd ze warm in de oven op 200 C tot de rest van de kip gefrituurd is. De karbonades garen sneller als je het beentje eruit snijdt. Frituur de filets als laatste, zodat ze niet te droog worden.
Je kan ook gewoon alleen drumsticks nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Frituurpan aan -> kip erin -> wachten -> kip eruit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het recept hierboven zal ongetwijfeld heel erg lekker zijn, maar het smaakt nooit zo lekker als bij de KFC... Dat zullen ze ook niet zo snel vertellen, want dan kunnen ze in mum van tijd de hut sluiten...

Toegevoegd na 31 minuten:
Op onderste link van de site KCF staat dat ze het recept niet prijs geven. dus zoals ik al zei, dat zal allemaal lekker zijn, maar de echte krijg je nooit!!

Toegevoegd na 32 minuten:
Voor je te lui bent om te lezen heb ik het even gekopieerd

Kan ik het recept van de KFC-kip krijgen?

Onze kipgerechten worden volgens het geheime en traditionele recept van kolonel Sanders bereid. Spijtig genoeg kunnen we het recept niet openbaar maken, maar u heeft natuurlijk altijd de gelegenheid om in onze restaurants te komen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak dit regelmatig, hoewel het niet echt helemaal KFC is maar wel minimaal net zo lekker ;-)

Koop drumsticks of vleugeltjes (vind ik zelf lekkerder, want je eet KFC voor het korstje, nietwaar?) die je doormidden hebt gesneden.

Kruid ze met kruiden naar keuze en laat dat even intrekken. Ik gebruik meestal gewoon zout, peper en knoflookpoeder en groentepoeder (vegeta) of een kruidenmegsel naar keus. Doe ook wat van diezelfde kruiden door de bloem.

Doe in een afsluitbare bak een ei, en doe de kip erbij. Schud, roer en kluts tot de hele kip met ei bedekt is.

Doe in een pedaalemmerzak een flinke schep (gekruide) bloem. Die de met ei bedekte kip erbij, vouw de zak dicht, blaas er licht in, en schudt tot alle kip met de bloem bedekt is. Kip er uithalen en een beetje afschudden.

Bak de kip (niet te kort!) in frituurvet of in een wok vol slaolie . (Het kost je in de regel wel je frituurvet, dus ik doe dit meestal als het toch aan vervanging toe is).
En smullen maar ! Maar niet te vaak ,want het is loedervet.....

Ik heb trouwens eén dochter die 'lust geen kip' (alleen kipfilet), en voor haar maak ik hetzelfde met wat reepjes kipfilet. Smaakt ook prima, maar moet wel eerder uit het vet anders wordt het droog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel indonesische toko's verkopen zakjes/doosjes met kruiden/meel voor KFC, en de meesten zijn heerlijk, alleen durf ik niet te zeggen of er ook eentje echt de originele KFC-smaak heeft. Zelf maken is echter beduidend goedkoper en minstens zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten voor de enige èchte Kentucky Fried Chicken:
ongeveer 300 gr kipfilet
3 dl yoghurt
6 el bloem
10 el cornflakes
1 el cayennepeper

Bereidingswijze:
Snijd de kipfilet in stukjes van ongeveer 5 cm lang x 1 cm dik. Meng de yoghurt met een theelepel cayennepeper en de kipfilet. Laat dit een paar uur in de koelkast staan (ongeveer 24 uur).
Meng in de keukenmachine een paar eetlepels cornflakes met een paar eetlepels bloem (afhankelijk van de hoeveelheid kip, je kunt altijd nog cornflakes bijmaken) en haal daar de in yoghurt gemarineerde kipstukjes door. Frituur dit ongeveer 5 minuten in 180 graden frituurvet. Door de cornflakes krijgen de kipstukjes een heerlijk krokant korstje en door het zuur in de yoghurt is de kip heerlijk mals.
Dit is niet mijn style van koken, vandaar een copy/paste van Google.Maar het recept lijkt mij wel in de richting van original komen.