Hoeveel rijstwafels voor een volwaardig lunch?

Ik heb een eetstoornis gehad, deels van af maar sommige dingen vind ik nog moeilijk, waaronder de variatie. Ik ben bang om te veel te eten, om dik te worden, maar ook om te weinig te eten. Waar ik eerst heel goed in niet-eten was krijg ik nu juist eetbuien als ik te weinig eet (wat heel logisch is). Ik vind het dus erg lastig om te variëren.

Maar nu wil ik eigenlijk toch rijstwafels met pindakaas en banaan als lunch doen.

1. Ik ga sowieso één banaan eten.
Hoeveel rijstwafels met pindakaas moeten hier dan bij?

2. En ook de vraag wat algemener gesteld; hoeveel rijstwafels vervangen één boterham?

De rijstwafels staan niet op de lijsten die ik van de kliniek had meegekregen, zijn ze eigenlijk wel bedoeld voor een keertje lunch ... ?

Weet jij het antwoord?

/2500

1 rijstwafel bevat slechts 30 kcal. Als jij op een dag 2000 kcal nodig hebt, en je verdeeld dit over 3 maaltijden, dan heb je ongeveer 600 (en een beetje) kcal per maaltijd nodig. Een banaan is ongeveer 100 kcal, dan houd je dus nog 500 kcal over. Pindakaas bevat 63 kcal per 10 gram, dat is ongeveer de portie voor 2 boterhammen. Waarschijnlijk ook ongeveer voor 2 rijstwafels. (30+30+63=)123 kcal voor 2 rijstwafels met pindakaas. Dan zou je ongeveer 8 rijstwafels met beleg moeten eten om aan die 500 kcal te komen. 1 volkoren boterham is 74 kcal. 1 boterham staat dus ongeveer gelijk aan 2 1/2 rijstwafel. Toegevoegd na 43 seconden: Ik zou dus niet je rijstwafels als lunch eten, dan heb je een hele grote hoeveelheid eten die je naar binnen moet werken, en zo'n vol bord schrikt je misschien af.

Bronnen:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedings...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100