Kan water drinken het hongergevoel laten verdwijnen?

of bijvoorbeeld de zin in suikers zoals drop, chocola of taart verminderen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Water drinken kan het hongergevoel even laten verdwijnen, maar alleen voor korte tijd. En overdrijf de hoeveelheid water drinken niet: té veel water drinken is alleen maar slecht voor je lichaam. Een betere manier om hongergevoel te onderdrukken is om tijdens de hoofdmaaltijden voldoende magere eiwitrijke producten te eten (eitje, huttencase, rookvlees, kwark, rosbief, etc. etc.). Eiwitten geven je lichaam lang een vol gevoel, waardoor het hongergevoel tussen twee maaltijden wegblijft. Eiwitten kunnen ook enorm helpen bij het afvallen/makkelijker op gewicht blijven. De zin in suiker/zoetigheid kan je verminderen door snelle (slechte) koolhydraten te vervangen door langzame (goede) koolhydraten. Hierdoor komen er veel minder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. De schommeling van je bloedsuikerspiegel veroorzaakt juist die trek in zoetigheid. Andere bekende producten die de bloedsuikerspiegel op peil houden zijn: chroom, citroen en kaneel. Succes!

Een klein slokje water heeft naturlijk geen zin, maar drink een halve liter dan wel.

als je zin hebt in zulke dingen dan raad ik jou eerst water te gaan drinken en daarna yoghurt met kaneel erin ik typ dit omdat ik vandaag trek had en mijn moeder had weer zo'n kalorie bom turkse eten gemaakt en daarna heb ik yoghurt met kaneel gegeten en zo had ik geen trek meer

Ja : water helpt wel maar dan moet je wel warm water drinken . Van warm water krijg je een vol gevoel van .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100