Door een heel klein beetje water te gebruiken en dit op te warmen voordat je de spaghetti carbonara toevoegt, maak je de carbonarasaus wat dunner. Doe het water in de pan en voeg de spaghetti carbonara toe. Voeg eventueel wat meer water toe totdat de saus de gewenste dikte heeft. Maar let op: gebruik niet te veel water. Een waterige saus is ook niet lekker natuurlijk.
Blijf tijdens het opwarmen van de spaghetti carbonara goed roeren. Dit heeft verschillende voordelen. Ten eerste wordt de warmte goed verdeeld waardoor het gerecht gelijkmatig op warmt. Ten tweede mengt het scheutje water hierdoor goed met de spaghetti carbonara waardoor de saus vloeibaarder wordt.
fremar
3 maanden geleden
crispy
3 maanden geleden
Dit is een antwoord dat is gericht op een potje zogenaamde 'carbonara' saus, maar niet op de echte spaghetti carbonara waar geen saus aan te pas komt, alleen eigeel.
Je kunt de spaghetti 'au bain marie' verwarmen waarbij het water niet warmer is dan 63 graden Celsius. Want boven die temperatuur (vanaf 64 graden) stollen de eiwitten.
Dat opwarmen gaat niet snel, maar is wel zeker. Het is natuurlijk een probleem omdat je in de regel niet een dergelijke temperatuurregeling hebt, behalve als je ook kookgerei hebt voor sous-vide.
3 maanden geleden