Ingrediënten

4 boterhammen.
3 teentjes knoflook.
3 eetlepels olijfolie.
Zout en peper naar smaak.

Verwarm de oven voor op 150°C
1.
Pel de knoflook en pers de teentjes uit.

2.
Meng de knoflook met de olijfolie en breng op smaak met zout en peper.

3.
Snij de korstjes van het brood af en bestrijk de boterhammen aan de voor- en achterkant met het olijfoliemengsel.

4.
Snij de boterhammen in blokjes en leg ze op een met bakpapier beklede ovenschaal.

5.
Zet de croutons 45 minuten in de oven. Laat ze afkoelen en verdeel ze daarna over een salade.

Het is best simpel, suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze op jouw manier gemaakt: PRIMA
Dank je wel.

Andere antwoorden (3)

Croutons maar je van (oud ) brood.

In de oven:

Snij de korstjes van het brood af en bestrijk de boterhammen aan de voor- en achterkant met het olijfoliemengsel.
Snij de boterhammen in blokjes en leg ze op een met bakpapier beklede ovenschaal.
Zet de croutons 45 minuten in de oven. Laat ze afkoelen

http://yummyinmytummy.nl/diner/salade/zelfgemaakte-croutons/

In de koekepan:

http://www.simpelkoken.nl/recepten/overig/croutons-maken

Toegevoegd na 1 minuut:
http://passie.horeca.nl/content/16601/Cro%C3%BBtons_maken.html

http://www.martinet.nl/recepten/croutons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfde link :) yummyinmypummy
Ik maak ze altijd door brood flink te besmeren met olijfolie of boter, daarna aromat en knoflook poeder er over heen en in de pan met de deksel erop hard laten bakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snijd enkele sneetjes oud brood in kleine blokjes.
Verhit wat (olijf)olie in een koekenpan en strooi hierin Italiaanse kruiden en/of knoflook.
Bak de broodblokjes snel krokant terwijl je roert en schept
en laat ze uitlekken op keukenpapier.
Strooi ze vlak voor je opdient op de soep of salade.

Ik laat de korstjes er altijd gewoon aan, maar je mag ze er natuurlijk ook afsnijden.
Je kunt ook andere kruiden nemen zoals kerrie ofzo, ligt eraan waar je het bij doet.
Doe je ze bij de soep, bedenk dan dat ze zacht worden als je ze erdoor roert of te lang laat weken.
In reepjes gesneden ipv. blokjes, zijn ze lekker om mee in je zachtgekookt eitje te dopen. Ze staan dan bekend onder de naam 'soldaatjes'.
amc