Pissebedden en torren eten gevaarlijk?

Vanmiddag was ik mijn vrienden op een willekeurige plaats döner aan het eten. Zij vonden het blijkbaar grappig om een tor en een pissebed tussen mijn broodje te doen. Ik had dit pas door toen het broodje al compleet door mij verorberd was. Ik maak me hier op dit moment wel een beetje zorgen over. Kunnen torren en pissebedden schadelijk zijn voor je gezondheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Erna55
5 jaar geleden
Je lijkt te beweren dat er geen giftige insecten bestaan.
Er zijn 3.000.000 soorten insecten, daarvan zijn er nu 800.000 beschreven. Slechts 50.000 zijn er giftig en de rest zouden we in principe gewoon kunnen eten.
https://duurzaaminsecteneten.nl/insecten-eten-nieuws/insecten-eten-in-cijfers-en-feiten/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk het eigenlijk niet. Zijn gewoon insecten toch?

Antwoorden (3)

Pissebedden zijn niet giftig.
Torren weet ik niet zeker. Ze eten wel giftige planten...

Ik denk dat jouw vrienden wellicht helemaal geen pissebedden en torren in jouw eten gestopt hebben.
Je hebt toch ook niets bijzonders geproefd?

Denk dat ze je voor de gek houden.
Mocht je echter zeker weten dat ze deze vieze streek wel uitgehaald hebben, is het wellicht hoog tijd dat je echte vrienden gaat zoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Vooral je laatste zin is ijzersterk. Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik de vraag las.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Me three ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar haalden ze ze vandaan? En hoe stopten ze in het broodje zonder dat de vraagsteller het zag?
nee het kan geen kwaad, maar die actie vraagt inderdaad wel om een leuke revanche. Een paar lekkere gezonde maden misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, kan geen kwaad, het is eerder nog gezond. Er zitten een hoop proteinen in. Anders trakteer je ze eens op een biertje, als je net van de wc komt ;).