Wat voor meloen? Een honingmeloen of een gewone? Sowieso is vrijwel alle fruit direct eetbaar uit de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ie rijp is, voelen of hij zacht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voelen bij het gedeelte waar het steeltje zit of het daar zacht is.. en nog belangrijker: ruiken of hij zoet ruikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ precies, zo is het! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Ruiken aan het kontje :-)
Het beste kan je in de winkel of op de markt al even ruiken, als ie lekker zoet ruikt dan kan je em al gebruiken. Ruikt ie nog helemaal nergens naar, dan is de kans groot dat ie naar komkommer smaakt.
als je hem gesneden hebt in stukken of hem geschild hebt

lol2 lol2 lol2 lol3 lol3 lol3 lol2 lol2 lol2 lol3 lol3 lol3 lolllll
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ghehe :-D
Meestal kan je meloenen het beste een paar dagen nog laten rijpen als je ze bij de supermarkt hebt gehaald. Maar inderdaad de beste manier om te bepalen of hij al lekker is, is door te voelen en vooral te ruiken. En dan ook niet te lang wachten met opeten! Als hij overrijp is, ruikt hij nog zoeter, maar is 'ie toch niet zo lekker meer als hij is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voelen of het 'steeltje' een beetje zacht is en eraan ruiken of hij al zoet ruikt.
Tussen bananen (het liefst, maar ander fruit kan ook) leggen om hem sneller te laten rijpen.
Eetsmakelijk!