Voor een kerstdessert zoek ik de allerbeste en lekkerste vanille ijs. Waar kan ik dit kopen?

Het ligt natuurlijk ook aan smaak. Maar ik zit nu te denken aan het ijs van hertog. Dit is makkelijk te scheppen en lekker romig. Iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Haal het bij de ijscoboer! die maken het vaak zelf en dat levert in mijn ogen de beste kwaliteit op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je ook wel een goede kiezen hoor, niet alle ijscoboeren hebben lekker romig ijs ;(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, ik kom zelf uit den bosch en heb familie in het nabijgelegen Oss. Daar is een ijscoboer in het midden van het centrum met gigantisch lekker ijs!!!
En die is gewoon elke dag open en doet nog steeds goede zaken. Venezia heet het geloof ik, het zit op "de heuvel".
burgos
12 jaar geleden
Weetje ijs van de aldi,
goedkoop en erg lekker.

Andere antwoorden (10)

Ik moest ook gelijk aan Hertog denken. Maar ook: Ben&Jerry's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben en Jerry's ijs vind ik inderdaad heerlijk!
Ik denk dat het ook een beetje smaakgebonden is.
Als er een italiaanse ijszaak in de buurt zit, daar een liter halen
anneliez
12 jaar geleden
het lekkerste ijs maak je zelf:

Ingrediënten

4 eidooiers
100g suiker
vanille
375ml volle melk
125ml room

Hulpmiddelen

Een ijsmaakmachine komt erg goed van pas maar zonder kan het ook

Bereidingswijze

1.Mix de suiker en eidooiers in een kom totdat het bijna wit is
2.Kook de melk met wat vanille in een pan
3.Giet het gekookte melk in de kom waar de eidooiers en suiker inzitten en mix
4.Doe het weer terug in de pan totdat deze saus dikker word, niet laten koken
5.Stop het in een ijsmachine en doe er de room bij (als men geen ijmachine heeft mix de room erin na stap 4 en vries het)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind persoonlijk het vanille ijs van het c1000 merk ook heel lekker. hertog is inderdaad wel wat romiger, maar daar word ik weer sneller misselijk van haha

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ijs van de ijscoboer is toch wel het allerlekkerst. Als je in de buurt van Bunschoten woont zou ik gaan voor het ijs van Mink's ijs. ze hebben nu ook een winkel: De spatel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haägendasz vind ik heerlijk !!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vindt u een product test van Vanille ijs, Australian (die ik toevallig ook heerlijk vind) wint hier. (De test is door chefs gedaan)

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:DrtnJXEcLHsJ:web.australianhomemade.com/media/chefsmagmei_26.pdf+vanille+ijs+test&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESgLXNudJVmJOa7RWtGqtG76qNpjMXtEl_IYh9KBMm06q6jD6Cf2bJ_SGKw7Jx1-nBQZVrHChCCBX3ESQ-x6vOf_3SKG9il4SqBc4q12Izeg0UBZfbqmpBcGpxsqv9tLsiQmBsgx&sig=AHIEtbSt8EYTv0IgOSpaCAS6VwdKAr435w

Persoonlijk vind ik Ben en Jerry's vannille ook erg lekker

(Sorry voor de rare link, maar de nette link werkt niet...

Toegevoegd na 11 minuten:
Nieuwe link:

http://i282.photobucket.com/albums/kk280/Yvke1983/ijs.png
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
https://docs.google.com/viewer?pid=bl&srcid=ADGEESgLXNudJVmJOa7RWtGqtG76qNpjMXtEl_IYh9KBMm06q6jD6Cf2bJ_SGKw7Jx1-nBQZVrHChCCBX3ESQ-x6vOf_3SKG9il4SqBc4q12Izeg0UBZfbqmpBcGpxsqv9tLsiQmBsgx&q=cache%3ADrtnJXEcLHsJ%3Aweb.australianhomemade.com%2Fmedia%2Fchefsmagmei_26.pdf%20vanille%20ijs%20test&docid=abd5638cccbce6da5864cf19148a91ac&a=bi&pagenumber=1&w=800 Zo wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal even het plaatje uploaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaatje online gezet: http://i282.photobucket.com/albums/kk280/Yvke1983/ijs.png
Slagroomijs van de euroshopper...heerlijk en nog lekkerder dan Hertog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grote bakken vanille ijs van de Lidl zijn ook erg makkelijk te scheppen en de smaak is heel goed.
Extra voordeel: niet zo duur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm.. italiaans ijs vindt ik het lekkerst ♥
jummm ! maar hertog is ook lekker ! ( citroenijs is ook lekker voor je toetje )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik de vanille créme-glace van Aldi de lekkerste.