Hawaii's specialiteiten winkels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vulkaan zout komt uit hawaii
je zal op zoek moeten gaan naar een winkel die producten verkoopt uit hawaii
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de reform winkel denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net een zakje in Ethiopie gekocht. Ga ieder jaar naar Hawaii, maar heb nog nooit vulkaanzout in de super gezien.

De Danakildepressie, het onherbergzame gebied van de vulkaantoppen van Erta'Alé, vormt een van de minst gastvrije landschappen op aarde. Een groot deel van het jaar is het een verschroeide, met zoutkorsten bedekte vlakte. Het ligt grotendeels onder zeeniveau en was in feite een arm van de Rode Zee, totdat bewegingen in de aardkorst in het noorden de Danakilalpen ophieven, waardoor deze arm werd afgesneden van het hoofdbekken van de zee.
Het opgesloten water verdampte en liet een 3 km dikke laag zout op de vroegere zeebodem achter.
Nu en dan spoelt regen zout uit de hoger gelegen grond en voert het naar het laagste punt, het Karummeer. Deze ondiepe plas van mineralenrijke pekel ligt circa 120 m onder de zeespiegel. Jaarlijks zwelt de plas aan tot een meer met een doorsnede van 72 km, waaromheen kokendhete bronnen op spuiten. Deze ontstaan, doordat naar beneden sijpelend water in contact komt met gesmolten gesteente uit de aardmantel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind wel een site waar zwart vulkaanzout uit Pakistan wordt aangeboden, maar dan moet je het zelf importeren:
http://www.himalayan-natural-salt-lamps.com/dutch/zwart-zout-natuurlijke.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds juli van dit jaar is er in Amsterdam een winkel gevestigd, die zich heeft gespecialiseerd in zout. De winkel verkoopt ongelooflijk veel verschillende soorten zout, afkomstig vanuit heel de wereld.

De winkel heeft ook een online shop. Bestelling worden dan thuisbezorgd.
AlphaLimaSierra