Mijn dochtertje van bijna 9 maanden heeft (met name) 's nachts erge buikkramp. Wat kan de reden zijn?

Overdag slaapt ze ook erg weinig. Als we haar in bed leggen, is ze meestal erg snel wakker en heeft ze ook kramp. Als we haar in de maxi-cosi leggen, slaapt ze direct en dan wel een uurtje. Ze is wel bekend met reflux, maar ze spuugt sinds 2 maanden nauwelijks meer. Dus ik denk dat dat niet meer speelt. Ze heeft wel eigenlijk constant last van een verstopte neus. Verder us het wel echt een heel vrolijk meisje en ze groeit goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga morgen naar de huisarts, maar die zit er nog wel eens naast met babyverzorging. Dus ik ben benieuwd naar de kennis van ouders.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ze krijgt flesvoeding Nutrilon standaard 2. Ze eet fruit, groente, vlees/vis/vega, brood met beleg. Hebben één fles melk laten vallen; ze krijgt s ochtends pap, 's middags melk en voor het slapen nog melk. Overdag nog wat diksap, thee of water.

Toegevoegd na 6 dagen:
We zijn sinds paar dagen weer begonnen met maagzuurremmer en nu is ze s nachts wel rustiger, maar ze wordt zo vaak wakker!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor voeding krijgt ze? Borstvoeding, flesvoeding, al fruit- of groentehapjes? En is er iets veranderd in haar voedingspatroon de laatste tijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, dat had ik nog wel erbij kunnen zeggen. Ik breid de vraag uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij geeft een baby van 9 maanden maagzuurremmers????? Dan kan ik mijn antwoord net zo goed verwijderen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo? Dat is op doktersadvies en heel normaal bij reflux baby's. Google maar eens. Ze heeft dit zelfs vanaf 6 weken gekregen tot 7 maanden en nu dus weer begonnen op advies van én CB én huisarts én kinderarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Natha: Eigenlijk vind ik het heel naar dat je dit zegt zonder medisch verder te kijken. Maar goed, ik maak me heel veel zorgen om haar en nu krijg ik het idee dat ik totaal onverantwoord bezig ben. Dus graag eerst verder kijken dan je neus lang is, voor je zo'n reactie plaatst.

Het beste antwoord

Heb je een wipstoeltje of maxi-cosi?Het wil wel eens gebeuren dat kleine kinderen beter slapen als ze niet helemaal recht liggen. Na een voeding/drank haar eventjes met haar buik op je arm leggen met haar hoofd naar je hand toe. Goed laten boeren na iedere maaltijd/drank is heel belangrijk. Verder zijn er nog zoveel kruidenmiddeltjes en/of homeopathische hulpverleners die daadwerkelijk het verschil kunnen maken. Huilbaby's bestaan niet! ieder kind huilt met een reden! Suc6 ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het 100% met je eens dat een baby altijd voor een reden huilt! Dank je wel voor de tip; overdag liet ik haar inderdaad al in de maxicosi slapen; maar 's nachts is dat geen optie. Ze is echt al heel veel rustiger met de maagzuurremmer. Dus de krampen zijn zo goed al weg. Waarschijnlijk 'kronkelde' ze van de pijn in haar slokdarm. Nu is ze nog wel heel onrustig, maar makkelijk weer in slaap te krijgen. Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar zeiden ze dat het op zich vaak voorkomt dat kindjes van deze leeftijd vaak wakker worden door het verwerken van de prikkels: ze zijn zich steeds meer bewust van de wereld om hen heen. Dus het is waarschijnlijk ook een periode waar we ons doorheen moeten worstelen. Zij heeft in elk geval geen pijn meer en dat is het belangrijkste.