1 liter thee drinken in plaats van 1 liter water, kan dat kwaad?

Stel als je 1 liter groene thee zou drinken i.p.v. 1 liter water dagelijks, kan dat kwaad of is dat juist gezond?

Toegevoegd na 23 seconden:
Indien ongezond, dan lees ik graag waarom...

Toegevoegd na 46 minuten:
De vraag was eigenlijk of je 1 liter water kunt vervangen door gewoon 1 liter thee te drinken?

Stel als je dagelijks 2 liter water zou drinken en 1 liter daarvan is afkomstig van thee, is dat dan voldoende of moet je daadwerkelijk naast die 1 liter thee nog eens 2 liter water drinken?

Dit vroeg ik mij af omdat ik regelmatig lees en hoor dat thee vochtafdrijvend is :/

Weet jij het antwoord?

/2500

Kan niet veel kwaad, maar thee kan wel je tanden verkleuren. En thee bevat ook wel wat caffeine soms, dus dat effect kun je misschien ook merken als je er veel van drinkt. Maar ik drink zelf wel eens een liter thee op een avond, en heb verder nergens last van. Zolang je verder genoeg water drinkt (1 liter totaal is uiteraard weinig) is er niks aan de hand. Toegevoegd na 25 minuten: Het verkleuren van de tanden is trouwens meer van zwarte thee, niet van groene thee. Toegevoegd na 6 uur: 2 liter vocht totaal, waarvan 1 liter water en 1 liter thee is prima hoor! Thee mag je gewoon mee tellen.

Dat kan absoluut geen kwaad. Groene thee is goed voor je omdat er anti-oxidanten in zitten. Dit helpt bij de afvoer van schadelijke stoffen. Zwarte thee is 'minder gezond', omdat het gefermenteerd is en theïne bevat.

Een kopje thee drinken kan erg gezond zijn op voorwaarde dat je er geen melk of suiker aan toevoegt. Maar let wel op: thee onttrekt vocht en mineralen (zoals bv. ijzer en calcium) uit je lichaam, waardoor je eerder gehydrateerd kan geraken en zelfs een mineralen tekort kan krijgen op lange termijn als je dit erg veel zou drinken. Melk of suiker in je thee is trouwens geen goed idee: Het gebruik van geraffineerde suiker in je thee (zowat alle suiker in een supermarkt), als je deze zou gebruiken, heeft eveneens zo'n effect op je lichaam. Dit omdat geraffineerde suikers van al hun goede stoffen zoals de mineralen zijn ontdaan en dus kan je lichaam deze niet meer verwerken tenzij het jouw mineralen zal gebruiken, bovendien veroorzaakt dit soort onnatuurlijke suiker ontstekingsreacties in je lichaam. Bij melk is het eigenlijk erg simpel, wij zijn geen baby kalfjes en dus is de moedermelk van een koe helemaal niet gezond voor ons. Deze is van een hele andere samenstelling dan deze van onze eigen soort en dan nog zou het niet goed zijn voor ons als we na onze zuigeling periode nog melk drinken, aangezien ons lichaam daar niet meer op voorzien is. Studies hebben trouwens aangetoond dat het gebruik van koemelk broze botten veroorzaakt, omdat het ons lichaam verzuurt en dus calcium afbreekt i.p.v. toevoegt wat ze je zo graag laten geloven. Verder legt het een slijmlaag aan in je darmen waardoor het de absorptie van andere voedingsstoffen verstoord. Je hoeft natuurlijk niet op mijn woord alleen te vertrouwen, "The China study" is een reusachtig onderzoek hieromtrent als je achterliggende info zou willen. Een kopje groene thee kan dus geen kwaad en is zelfs gezond, maar verder zou ik het bij water houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100