Ik zou kiezen voor volkoren, hier zitten de meeste voedingsvezels in. Volkoren is een beschermde titel.
Gezond ogende broden die goed bruin zijn of veel granen bevatten maar niet het etiket volkoren (mogen) dragen, bevatten veel minder van deze voedingsvezels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja.

Brood zit vol granen welke in je lichaam weer omgezet worden in suikers. En van suiker wordt je dik!

Laat je niet gek maken en eet gerust een keer stokbrood, of gewoon brood, maar maak daar geen gewoonte van indien je af wilt vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe niet, zolang je in totaal maar niet veel koolhydraten eet. brood met tapenade/ olijfolie is n beproefde manier om sneller "vol" te raken en kan in die zin helpen om qua hoeveelheid minder te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan toch stokbrood eet is meergranen de goede keuze, omdat het sneller vult en je dus minder nodig hebt om je vol te voelen. Daarbij komt nog dat het meer vezels bevat en minder geraffineerde suikers.

Beter is om gewoon meergranen brood te nemen, stokbrood word nogal eens met wat vet gekneed om het meer smaak te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt afvallen kun je het beste kiezen voor volwaardige voedingsmiddelen die goed vullen en de glucosestofwisseling niet op hol laten slaan. Eet dus volkorenbrood en geen andere soorten omdat alleen daarin de volle tarwekorrel is verwerkt.

Meergranen betekent alleen maar dat het met meel van meerdere graansoorten is gemaakt. Doorgaans is dat wit meel waar in de loop van het bereidingsproces wat ingrediënten zijn toegevoegd om het gezonder te laten lijken. Heel vaak blijkt juist het donkerste brood het minste aan noodzakelijke voedingsstoffen te bevatten. Het wordt dan ook kunstmatig donker gekleurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel doet/beweegt/verbrandt, kun je best wat brood eten in de ochtend bijvoorbeeld. Dan een latere lichte lunch (salade) en dan een volledig avondmaal.
Eet je slank! Ik eet alles wat ik wil maar wel gezond en volkoren, ik verbrandt snel en blijf op de 80 kg. 1.80.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet teveel kaas etc op je brood in iedergeval.
Bronnen: