Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is te veel kauwgum slecht voor je?

Hoi, ik heb gister even 2 potjes kauwgum gehaald (70 stuks per potje),
alleen ik ben bang dat ik nu verslaafd ben en ik ben bang dat het slecht voor me is. Ik was gister een beetje aan het rond kijken op internet en las dat er sorbitol in zat en dat dat laxerend werkte dus ik dacht, altijd al te dik geweest misschien is dit DE oplossing. Alleen er zit ook aspartaam en andere zooi in dus hoe slecht kan dit voor mij zijn? Ik neem ongeveer om de tien minuten een kauwgompje . Dit is de kauwgum die ik heb :
http://www.aldi.nl/aldi_kauwgom_in_potje_344_11133_463_4338.html
En dan de golden power.
Mvg Daniel

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik ben trouwens net door mijn 2 potjes heen gegaan in 2 dagen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
923
Amadea
9 jaar geleden
Alles waar 'te' voor staat is niet goed. Twee of misschien drie keer per dag één kauwgompje zou normaal zijn.
Rieneke1
9 jaar geleden
Als je te dik bent is laxeren zeker geen oplossing.
Zou wel makkelijk zijn, maar helaas.
Amadea
9 jaar geleden
Weet je dat jij indirect juist meer buikvet krijgt door kauwgom? Je grijpt eerder naar junkfood en eet grotere porties als je kauwgom hebt gekauwd. Verder wordt kauwgom in verband gebracht met hoofdpijn en een opgeblazen gevoel. Bovendien is sorbitol slecht voor je huid en het vertraagt je bloedsomloop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je er gevoelig voor bent, ga je flink aan de schijterij, maar daar verlies je alleen vocht mee, geen vet.
Ritsuka
9 jaar geleden
Kauw je nu zoveel kauwgom omdat je wilt afvallen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka, eigenlijk wel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja ,teveel ,in dit geval kauwgum ,is slecht voor je.zeker omdat je dus ook teveel sorbitol binnen krijgt.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding