bestaat er een Wendy's Burger restaurant in Nederland ? zo nee is het mogelijk om een franchise te beginnen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Op dit moment bestaat er geen wendys in nederland. Het heeft wel vestigingen in de benelux gehad waaronder in rotterdam. Maar er is een rel geweest tussen Wendys burger international en Wendys uit goes. Een ander bedrijf. Wel een leuk blogje is hierover geschreven, zie http://www.charlotteslaw.nl/2013/12/wendys-een-merk-te-kwader-trouw/

Toegevoegd na 50 seconden:
Maar of Wendys international weer een franchise in nederland wil hebben weet ik niet. Weet ook niet of dat mag van de KvK
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat inderdaad over de handelsnaam Wendys, maar zoals je op het volgende plaatje ziet http://nl.wikipedia.org/wiki/Wendy%27s#mediaviewer/Bestand:Wendy%27s_world_locations.svg Is er geen enkele wendys in europa te vinden terwijl het groter is dan burger king. Ik denk ( dit is niet gebaseerd op feiten ) dat het bedrijf wendys niet europa georienteerd is en daarom haar franchises hier heeft weggehaald. Om zon keten te kunnen hebben in europa is natuurlijk meer nodig dan 1 franchise. Aangezien een fastfoodketen overal dezelfde hamburger wil presenteren zijn dezelfde broodjes, hamburgers nodig en het is te duur om het voor 1 winkel dit op te starten in europa.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan