wat betekenen deze woorden? fair-trade GM-foods low-carb

wat betekenen deze woorden?
fair-trade
GM-foods
low-carb

ze staan dus niet op internet, en ze zijn ook nergens in woordenboeken te vinden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Eerste zoekresultaat google: http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet
http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_trade
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetically_modified_food Ik vond het zo

Antwoorden (2)

In het Engels worden samengestelde woorden niet door middel van een streepje gekoppeld, maar gewoon los van elkaar geschreven. Je kunt de woorden los in een woordenboek heus wel vinden.
Fair trade: eerlijke handel.
GM = genetically modified. GM foods: gemodificeerde voedingsmiddelen.
low carb: weinig koolhydraten.
Amadea
9 jaar geleden
Fair trade staat vaak voor het eerlijk handelen tussen verkoper en een producent. Bijvoorbeeld sommige chocolade hebben een mooi logo van fair trade, dit betekent vaak dat zij een eerlijke prijs hebben betaald voor de cacao.

De GM Foods is makkelijker te beschrijven als Genetisch geManipuleerde voedsels. Dit is een interessant dingetje die in laboratoriums word gemaakt. Een voorbeeld van GM food is bijvoorbeeld de vierkante watermeloen en de tomaat die naar banaan smaakt maar ook gras met drop smaakt. Dit is een grappig iets om te eten/proberen, laat je er gewoon door verassen.

Low Carb food is gewoon voedsel die laag in Koolhydraten is. Dit voedsel is het beste om af te vallen. Hoe minder Koolhydraten je eet hoe meer je afvalt maar het is niet slim om dit voor een langere tijd dan 2 weken te doen. Een voorbeeld van Voedsel wat laag in Koolhydraten is : vrijwel alle soorten vlees en vis. Waar zit heel veel koolhydraten in: in alles wat jij denkt dat slecht voor je is en alles wat je in de meeste Snackbarren kan kopen, Patat, Pizza en de Kapsalon is de hoofd met ontzettend veel Kcal(1800 voor een grote,dat is ongeveer 19 bruine boterhammen met 1 plak Kalkoenfillet en boter per boterham).

Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb en als je wat over diëten wilt weten ik ben in 3 maanden tijd 30KG afgevallen ;)