Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het onbeschoft om met je ellebogen op tafel te eten

Waarom is het onbeschoft om met je ellebogen op tafel te eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.9K
Snuffel
14 jaar geleden
GV is een fantastische site. Ik ben ook zo blij dat ik het gevonden heb! + voor de goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je ook 2x antwoord?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het staat zoals gezegd in de etiquette. Maar die etiquette zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Met je ellebogen op tafel kom je gedesintereseerd over en lijkt het of je je bord probeert te beschermen. Vroeger werd het gezien als een teken dat je je tafelgenoten niet vertrouwde. Dus van oudsher wordt dit gezien als onbeschoft.

Tegenwoordig is het vooral een ingesleten etiquette vorm, die hoewel lang niet bij iedereen bekend in bepaalde kringen nog steeds erg gewaardeerd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat ligt eraan hoe ze op tafel liggen als je dan je hand onder je hoofd hebt en je hangt er maar wat bij aan tafel dat is niet onbeschoft maar meer ongepast
het is zo n raar gezicht als iedereen aan tafel met een arm onder zijn hoofd zit te eten
mijn moeder zij altijd die hand onder je hoofd uit of anders zet ik er een vork onder {met de punten onder je hoofd dan}
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hand onder je hoofd hangend aan tafel zitten is ook onbeschoft, maar volgens de etiquette mogen je ellebogen zelfs helemaal niet de tafel raken. Je armen mogen tot ongeveer je polsen op de tafel liggen, voor de rest blijf je netjes in je eigen ruimte.
Het is alleen maar een van de manieren (etiquette) waarmee de ene klasse zich onderscheidt van de andere.
In bepaalde kringen is het niet geaccepteerd net als kauwgom of eten kauwen met open mond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De etiquette schrijft voor dat het onbeschoft is, vandaar...

Als het daar niet in stond, in de regels der etiquette, dan zou niemand het hebben kunnen weten en was het helemaal niet onbeschoft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding