Waar kan ik de echte cinees eeten, De echte cieneese keuken dan he ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor echt Cienees eten moet je toch echt in Ciena zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/nederland-chinees-restaurant-vinden-kaart.42115
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het asiel...genoeg hond en kat te vinden

Het beste antwoord

Bij Paradijs aan het Vredenburg in Utrecht. Wel reserveren, anders kom je er niet tussen. Het zit namelijk regelmatig stampvol met Chinezen.

Zeg wel even dat je traditioneel Chinees wilt eten, zelf zul je namelijk niet uit de Chinese aanbiedingen komen, wegens het opgesteld zijn in Chinees.

Vredenburg 28
3511 BC Utrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje voor de tip

Andere antwoorden (9)

Voor de echte Chinese keuken moet je toch echt
af reizen naar China.
Hier in Nederland is het allemaal aangepast aan de Nederlandse bewoners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In China, de restaurants hier verkopen maar een aantal bekendere gerechten, maar er zijn zat onbekende gerechten die lekker zijn. Dus als je echt de Chinese keuken wilt ervaren, moet je echt een reis naar china maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het niet eens met de antwoordgevers dat hier niet Chinees wordt gekookt. Er zijn wijken in o.a. Amsterdam en Den Haag waar relatief veel Chinezen wonen en waar ook authentiek wordt gekookt. Dit soort buurten wordt vaak Chinatown genoemd en zowel in Den Haag als amsterdam zijn zelfs de naambordes er in het Chinees.

Bedenk wel dat China een heel groot land is met rijke tradities en invloeden van buitenaf. China kent meer dan één keuken.

Toegevoegd na 28 seconden:
Zie ook de eerdere vraag hierover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste betere aziatische restaurants hebben de mogelijkheid om echt chinees te eten. Je moet ze echter wel vragen het eten traditioneel te bereiden, en niet volgens hun aangepaste nederlandse menu. Laat je verassen door de kok.

uit eigen ervaring ka ik je vertellen dat het behoorlijk goed op 'the real thing' uit china kan lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je eens bij Chinese mensen thuis moeten worden uitgenodigd om te eten. En dan vooral vermelden dat je wil eten wat zij ook eten!

De Chinese keuken is wereldwijd zo'n succes, omdat ze in ieder land hun keuken aanpassen aan de plaatselijke 'smaak' van de bewoners:
In Nederland eet je weer anders chinees dan bv in Suriname of Italie.

De chinees zelf eet het echt niet op, die kookt z'n eigen, echte chineze prakkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom moet je voor het beste Chinese eten ook een zaak zoeken die vol zit met Chinezen en een kaart heeft die je zelf niet kunt lezen.
In Amsterdam rond de Binnen Bantammerstraat heb je vele authentieke chinese restaurants. Er is geeneens een menukaart in het nederlands. Ben er zelf wel eens geweest. Gewoon bestellen, je ziet wel wat je krijgt. Heel appart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinese vrienden maken!! Die eten ECHT nog chinees hoor, daar kun je van uit gaan. De meesten dan.
In het Chinese Restaurant is het inderdaad aangepast, maar de Chinezen zelf eten zoveel mogelijk nog steeds op Chineze wijze, al zal je hier nog geen geroosterde insectenspiezen vinden ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben Chinese vrienden en daar eten we af en toe heerlijk hun Chinese eten..

Helaas mag ik je hun adres in Amsterdam niet verstrekken..omdat ze het anders veel te druk zouden krijgen met visite.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Enschede bij Hu's Garden. Vraag er wel speciaal naar. Vraag vooral om de 'verassing van de kok', succes gegarandeerd! De gerechten en smaken zijn echt van de ouderwetse Chinese keuken.
Ik kan het iedereen aanraden die van iets aparts houdt!