ja dat is nog enkele weken langer bruikbaar als de minimale houdbaarheids datum de naam zegt het al minimaal ,die word er alleen maar opgezet omdat het moet en zo kort mogelijk gehouden, als verkooptruc om meer van dergelijke produkten te kunnen verkopen. Bederven doet het in een goede diepvries niet het kan wel uitdrogen waarbij de smaak en consistentie achteruit gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de soepgroente goed ingepakt is en dus niet is uitgedroogd, dan kun je ze gewoon gebruiken. In een diepvriezer bewaard mag groente gerust een paar weken tot zelfs een paar maanden over de datum heen gebruikt worden.

De houdbaarheidsdatum op verpakkingen is een "tenminste houdbaar tot" datum. Voor deze, verplichte, aanduiding houden fabrikanten een zodanige veiligheidsmarge aan dat je echt niet op deze datum hoeft weg te gooien. Gebruik gewoon je gezonde verstand. Ziet iets nog goed uit en ruikt het niet bedorven, dan is het nog goed bruikbaar.