Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je kaarsvet gebruiken voor het maken van een kaaskorst om een zelf gemaakte kaas?

Ik moet voor school zelf een kaas maken. Kan ik kaarsvet gebruiken om hier een kaaskorst omheen te maken zodat de kaas minder snel bederft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kaarsvet zou ik niet gebruiken, het bestaat uit paraffine en waarschijnlijk een hoop kleurstoffen en wellicht ook nog geurstoffen of andere toevoegingen. Pure vloeibare paraffine kan je wel gebruiken om je kaas in onder te dompelen maar het wordt vrij hard en gaat dan brokkelen.
Ik zou eens kijken naar bijenwas of een dergelijk natuur product. Smelten, kaas in onderdompelen en drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee dat kan niet met kaarsvet of parafine
Eenmaal gepekeld krijgt de kaas een korstje.
Zodra de kaas droog is kun je hem (eventueel) insmeren met een coating.
Maar het kaasje kan ook heel goed zonder coating rijpen.
Evt. plastic halen bij kaasboerderij ze noemen het ook lak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet zelf gaan expirimenteren,bezoek eens een kaasboerderij ,vraag advies en wie weet zijn ze daar ook wel bereid om jou kaasje een kortbadje te geven
Ook zou je kunnen vragen of een supermarkt of een delicatessenwinkel of slagerij jou kaas vacuum kan verpakken
Kaas kun je overigens als deze rijp is ook goed invriezen in een diepvrieszakje en dan zo min mogelijk lucht er in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding