Groene thee droogt je lichaam niet echt uit. Er word vaak beweerd dat het helpt met afvallen, maar het is vooral lekker.

Zorg wel dat je er ook water bij drinkt, 1 liter is te weinig op een dag, als die 1 liter thee alles is wat je drinkt droog je wel uit.

Toegevoegd na 28 minuten:
Voor een normale dag word er 1,5-2 liter vocht aangeraden. Bij inspanning of warm weer uiteraard meer drinken.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, groene thee is juist heel goed voor je:

http://www.preventievegezondheidszorg.com/groenethee.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die liter groene thee is juist goed voor je, maar als dat het enige is wat je drinkt is er inderdaad een kans dat je uitdroogt. drink daarom daarnaast ook nog 1 liter ander vocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe sterk je de thee zet. Groene thee bevat theïne, wat gewoon cafeïne is. Cafeïne heeft een stimulerende werking op de nieren en daarmee ook op de vochtuitscheiding. Bij een hoog gehalte aan theine kan het je lichaam uitdrogen, net zoals alcohol dat doet.

Dat cafeïne uitdroogt is niet helemaal wetenschappelijk bewezen, verschillende onderzoeken spreken elkaar tegen. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn lichaam vraagt om water na een stevige bak groene thee.

Mijn advies: drink 'slappe' groene thee of drink er wat neutraals zoals water naast.