proef je meer met een grotere tong?

Ik heb een hele grote tong.

Heb je meer smaakpapillen op een grote tong? Zo ja, proef je dan meer met een grotere tong, aangezien meer smaakpapillen kunnen zorgen voor meer nuance.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee alleen de dichtheid en formaat van jouw smaakpapillen van jouw tong is anders dan van iemand met een kleinere tong.

Je kan het vergelijken met jouw handen en voeten, een kleiner persoon heeft ook 5 tenen en vingers per voet per hand. Ook het formaat geeft niet een anders functionerend geheel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe niet.

Met je tong kun je maar vier verschillende smaken onderscheiden: zoet, zout, zuur en bitter. De grootte van je tong heeft hier verder weinig mee te maken.
De rest van de smaken proef je met je neus. Als je bijvoorbeeld verkouden bent proef je je eten ook minder goed.