Omdat de kleurstof E124 er aan is toegevoegd. De pinda's zouden een niet zo lekker eruitziende bruine kleur hebben als ze die kleurstof weg lieten.

E124 is een synthetische rode kleurstof, die in verband gebracht wordt met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Suikerpinda's worden gekookt in suikerwater. De rood/bruine kleur wordt veroorzaakt door het karameliseringsproces van de suiker.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dit is niet waar, ze zijn rood doordat het e nummer 'e120' erin zit, en dat is gemaakt van geplette rode insecten die 'Cochenilleluis' heet.
dat zit ook in rode m en m's